دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل اسبق استقلال در گفتگو با آنا:

دولت به اقتدار تیم ملی فوتبال کمک کند/ نپرداختن مطالبات سرمربیان سرخابی‌ها باعث آبروریزی شده است

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: تیم ملی فوتبال نماد اقتدار دولت است و با تخصیص اعتبارات ویژه می‌توان به آن کمک کرد.
کد خبر : 443856
d3748e1f-377a-4e49-9ce0-6e0385de1ae9.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مطالبات مالی معوقه سرمربیان تیم‌های خود را هنوز پرداخت نکرده‌اند و این موضوع باعث شده تا گلایه‌های مختلفی از سوی سرمربیان این تیم‌ها مطرح شود. البته در خصوص مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال اعتراضی ثبت نشده ولی بحث فسخ قرارداد او با فدراسیون به میان آمده است.


کاظم اولیایی در خصوص مطالبات مالی مارک ویلموتس، آندره‌آ استراماچونی و گابریل کالدرون سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال ایران و استقلال و پرسپولیس به خبرنگار ورزشی آنا گفت: در سطح ملی ما باید حرف اول را بزنیم چون فوتبال از حوزه ورزش خارج شده و یک طرح مهم برای نشان دادن اقتدار دولت‌ها است. فوتبال در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی دارد و دولت با تشخیص صحیح در راه حمایت از تیم ملی می‌تواند از این ورزش پشتیبانی کند.


وی ادامه داد: برای باشگاه‌ها ضرورتی ندارد که سرمربی خارجی داشته باشند و می‌توانند با مربیان ایرانی تیم‌هایشان را جلو ببرند ولی در سطح ملی وقتی بحث حضور در جام جهانی وجود دارد و باید اعتبار خودمان را نشان دهیم نیاز است از سرمربی خارجی استفاده کنیم. در این میان لازم است دولت به اقتدار فوتبال کمک کند و اعتبارات ویژه‌ای را به این ورزش تخصیص دهد چون در تمام دنیا این‌گونه است و امیدوارم شرایط پرداخت مطالبات سرمربی تیم ملی فوتبال فراهم شود.


عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای خاطرنشان کرد: یکی از اختراعات عجیب فوتبال ایران این است که اول هزینه ایجاد می‌کنیم و بعد به‌دنبال درآمدزایی می‌رویم؛ مسیر غلطی که منجر به آبروریزی بین‌المللی فوتبال ایران شده است. وقتی می‌دانیم که شرایط اقتصادی با توجه به تحریم‌های موجود سخت شده است و ملت ایران قصد ندارند زیر بار حرف زور ستمگران خارجی بروند، دلیلی ندارد برای تیم‌های باشگاهی‌مان سرمربی خارجی بیاوریم.


وی تصریح کرد: وقتی نام‌های بزرگ هدایت تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال را قبول می‌کنند، باید در پرداخت مطالبات آن‌ها نیز کوشا باشیم چون آن‌ها وقتی به پول خود نرسند، مصاحبه‌هایی می‌کنند که انعکاس بدی در سطح بین‌المللی می‌شود و ضمن آبروریزی ملی، این تلقی برای مردم دنیا ایجاد می‌شود که فشارهای اقتصادی بر کشور ایران نتیجه داده در صورتی که اصلاً چنی اتفاقی نیفتاده است. ما باید به قراردادهایی که می‌بندیم پایبند باشیم و طلب‌های کالدرون و استراماچونی را به آن‌ها پرداخت کنیم.


اولیایی تأکید کرد: متأسفانه شاهد برخورد صادقانه مدیران با هواداران نیستیم. اگر در ابتدای فصل مدیران به طرفداران تیم‌هایشان اعلام کنند به دلیل مشکلات اقتصادی، امکان جذب مربی خارجی نیست، دیگر کسی مطالبه مربی خارجی نمی‌کند اما وقتی دست به جذب سرمربی خارجی زدیم باید اعتبارات لازم را برای پرداخت حقوق آن‌ها فراهم کنیم تا شاهد گلایه‌های آن‌ها علیه باشگاه نباشیم. امیدوارم هر چه زودتر مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در راستای پرداخت مطالبات سرمربیان تیم‌هایشان اقدام کنند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته