صادرات کالا به چین نیازمند رویکرد جدید است
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، رضا رحمانی با اشاره به اینکه بازار چین فرصت بزرگی برای تولید کنندگان ایرانی است و باید از این فرصت، برای بهبود و گسترش صادرات به چین استفاده کرد افزود: باید از برخی توانمندیهای مازاد بر نیاز داخل برای توسعه این بخش بهره برد.
وی بیان کرد: برای کسب سهم ایران در بازار چین، نیاز است از پتانسیلهای مازاد بر کشور از جمله تولیدات صنعتی، کشاورزی، معدنی، نفت، گاز و دارو در راستای صادرات کالا به چین استفاده کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه صادرات کالای ایرانی به چین در مقایسه با دیگر کشورها چندان رضایتبخش نیست، اضافه کرد: به سازمان توسعه تجارت مأموریت دادهام با عزمی جدی ساختارش را اصلاح کند و در راستای توسعه صادرات به چین با حضور و کمک بخش خصوصی گام بردارد.
رحمانی از تبادل کالا در حوزه تکنولوژی و فناوری به عنوان یکی از زمینههای همکاری خوب ایران با چین با توجه به ظرفیتهای موجود میان دو کشور نام برد و گفت: صادرات فناوریهای جدید فرصت جدید و خوبی است ضمن اینکه میتوان صادرات کالا به این کشور را بهصورت سنتی ادامه و تقویت کرد.
وی با اشاره به شرکت 20 شرکت ایرانی در نمایشگاه واردات چین افزود: با جهت گیری خوب، امسال به تناسب شرایط جدید در نمایشگاه حضور پیدا کردیم بهطوری که شرکتهای فناور و محصولات دانش بنیان ایرانی بیشتری در این نمایشگاه حضور یافتهاند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ترکیب حضور کشورها در این نمایشگاه نشان دهنده اهمیت بازار و واردات چین برای آنان است و عرضه این توانمندیها در صحنه تجاری و اقتصادی دنیا از اتفاقات کم نظیر است.
رحمانی با اشاره به حضور فعال شرکتهای ایرانی در این نمایشگاه گفت: در طول نمایشگاه قراردادهایی بین شرکتها منعقد میشود که زمینه را برای همکاریهای چند جانبه فراهم میکند.
«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه در رإس هیئتی بلند پایه به منظور دیدار و گفتوگو با مقامات چین و همچنین شرکت در دومین نمایشگاه واردات شانگهای به این شهر سفر کرد.
دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین با مشارکت ۱۵۰ کشور از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران از روز گذشته ۱۴ آبان سال جاری با حضور «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در شانگهای آغاز بهکار کرد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/4127/
انتهای پیام/