دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1398 - 16:43

واعظی از پالایشگاه پارسیان شهر مُهر بازدید کرد

رئیس دفتر رئیس جمهور با حضور در پالایشگاه پارسیان شهرستان مُهر از پروژه در حال تکمیل طرح اتصال گاز اتان این پالایشگاه بازدید کرد.
کد خبر : 443795
157303124175339600.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمود واعظی امروز پس از ورود به شهرستان مُهر در استان فارس با حضور در پالایشگاه پارسیان این شهرستان از پروژه در حال تکمیل طرح اتصال گاز اتان این پالایشگاه بازدید کرد.


وی در این بازدید با ارایه توضیحات از سوی رئیس پالایشگاه و مدیر طرح در جریان روند تکمیل این پروژه قرار گرفت.


شرکت پالایش پارسیان سپهر واقع در شهرستان مُهر با هدف استحصال محصولات گازی باارزش از گازهای غنی پارسیان در سال 1389 با مالکیت شرکت ملی گاز و شرکت انرژی سپهر تأسیس گردید و عملیات اجرایی این پروژه از سال 1393 آغاز شده است.


هم اکنون 74 میلیون متر مکعب گاز غنی شامل هیدروکربن‌های ارزشمند متان، اتان، پروپان، بوتان و میعانات گازی این پالایشگاه در مدار مصرف بخش‌های مختلف تجاری، صنعتی و خانگی قرار می‌گیرد که با اجرای طرح استحصال اتان پارسیان که به گفته مدیر طرح تا 6 ماه آینده تکمیل خواهد شد، متان مورد نیاز بخش‌های مزبور به چرخه مصرف منتقل شده و ضمن جلوگیری از سوخته شدن 3.3 میلیون تن فرآورده‌های ارزشمند شبکه گاز سراسری به عنوان خوراک مجتمع‌های پتروشیمی و اهداف صادراتی استفاده خواهد شد.


با شرایط تحریمی ایجاد شده توسط آمریکا برای ایران، اجرای طرح استحصال گاز اتان در این پالایشگاه ، مصداق بارز جلوگیری از خام‌سوزی و تحقق اقتصاد مقاومتی، شکست تحریم‌ها و همچنین یکی از مصادیق نگین تولید در سال رونق تولید خواهد بود.


رئیس دفتر رئیس جمهور پس از بازدید از پالایشگاه گاز پارسیان سپهر در شهرستان مُهر عازم لامرد دیگر شهرستان استان فارس شد و در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های در حال ساخت شهرستان لامرد از پروژه ساخت سالن پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه لامرد بازدید کرد و با توضیحات و گزارش مدیر اجرایی این پروژه در جریان روند ساخت و تکمیل این پروژه زیرساختی قرار گرفت.


سالن پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه لامرد با 5500 متر مربع وسعت تاکنون 200 میلیارد ریال هزینه به همراه داشته و به گفته مدیر اجرایی پروژه تکمیل این پروژه 40 میلیارد ریال بودجه دیگر نیاز دارد که در صورت تأمین و تخصیص تا پایان آذر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی همچنین از پروژه بیمارستان خیر ساز ولی عصر در لامرد بازدید کرد. این بیمارستان 125 تختخوابی در سال 93 با اعتبار دولتی کار ساخت اسکلت آن انجام شده و در سال 96 با قبول مسئولیت از سوی یک خیر منطقه ساختمان بیمارستان اهداء شده است.


به گفته مدیر این پروژه تا 2 ماه آینده کار ساخت ساختمان بیمارستان به پایان می‌رسد و براساس قرارداد محوطه‌سازی و موتورخانه بیمارستان و همچنین تجهیز لوازم بیمارستانی بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات در سفر استانی به  استان‌های فارس و بوشهر محمود واعظی را همراهی می‌کند.


رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در بدو ورود به شهرستان لامرد، با حضور در گلزار شهدا و قرائت فاتحه و نثار گل، به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد و پس از آن با حضور در محل احداث مجموعه ورزشی منطقه عملیاتی پارسیان لامرد، از روند تکمیل این پروژه فرهنگی – ورزشی بازدید کرد.


پروژه مجموعه ورزشی منطقه عملیاتی پارسیان لامرد در زمینی به وسعت 3 هکتار با 6500 متر زیربنا شامل یک سالن چند منظوره فوتبال، 5 سالن سرپوشیده برای دیگر رشته های ورزشی تخصصی مجموعه استخر، سونا و جکوزی با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریالی در منطقه پارسیان لامرد در حال ساخت و برای بهره‌برداری آماده می‌شود.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته