دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1394 - 15:30

مرگ فرمانده ارشد القاعده در حمله هوایی سوریه تایید شد

یک مقام رسمی سعودی و دو نفر از رهبران جبهه‌النصره اعلام کردند در حمله هوایی آمریکا یا هواپیماهای جنگی روسیه یکی از فرماندهان بلندپایه القاعده کشته شده است.
کد خبر : 44369

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای روزنامه «تایمز اسراییل»، برخی منابع سوری نیز تایید کرده‌اند یک فرمانده ارشد «جبهه‌النصره» گروه وابسته به القاعده در سوریه، در یک حمله هوایی کشته شده است.


گروه «رصد حقوق بشر سوریه» مستقر در انگلیس می‌گوید «سنافی النصر» روز شنبه در یک حمله هوایی نزدیک شهر شمالی «دانا» در سوریه کشته شد.


النصر نام مستعار «عبدالمحسن عبدالله ابراهیم الشریخ» از شهروندان عربستان بود.


وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال 2014 میلادی وی را یک تروریست جهانی ویژه شناسایی‌شده خواند. او متهم شده بود در خدمت گروه جبهه‌النصره (ANF) و شاخه القاعده در سوریه است.


گروه رصد اعلام کرد دو چهره دیگر بلندپایه از جبهه‌النصره به نام‌های «ابویاسر المغربی» و «ابومحمد جزراوی» نیز در این حمله کشته شدند.


در حساب کاربری رسمی جبهه‌النصره در شبکه توییتر عکسی از یک خودرو تکه پاره در حلب منتشر و اعلام شد طی یک حمله هوایی در الدانا در غرب حلب هدف قرار گرفته است.


شبه‌نظامیان تکفیری در رسانه‌های اجتماعی می‌گویند که او در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا کشته شده است. الشریخ یکی از شش نفری بود که سال گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد آنان را تحریم کرد.


پیش از این یک بار به اشتباه خبر مرگ او گزارش شد اما مقام‌های آمریکایی مرگ او را تایید نکردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته