فاصله قابلتوجهی بین مدیریت شهری و شهروندان در بحث اعتماد عمومی وجود دارد
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، زهرا نژادبهرام در پایان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص کمپین آرزوهای تهران که روز یکشنبه از آن رونمایی شد، اظهار کرد: نظرسنجیهای انجام شده در کشور بیانگر آن است که میان مدیریت شهری و شهروندان در بحث اعتماد عمومی فاصله وجود دارد.
وی ادامه داد: آنچه میتواند باعث کمرنگی این فاصله شود ایجاد فرصت گفتگو، شرایط و موضوع آن است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه محلهمحوری مشخصترین رویکرد در این راستا محسوب میشود، گفت: این موضوع تنها بخشی از محلات را درگیر میکند، در حالی که ما در این کمپین همه شهروندان را وارد گفتگو میکنیم.
نژادبهرام با بیان اینکه کمپین آرزوهای تهران از پروژه عمومی شهر دلخواه جهانیان که توسط آژانس اسکان حقوق بشر مطرح شده بود الگو گرفته است، افزود: ضمن گفتگو با مجریان این طرح در ایران به پویش شهروندی آرزو برای تهران رسیدیم.
وی با بیان اینکه چهار سازمان مرکز مطالعات شهری، فاوا، مرکز ارتباطات شهرداری و شهرداری منطقه ۶ تهران در آن مشارکت داشتند، اذعان کرد: سازوکار این کمپین بدین ترتیب است که در پلتفرمی از سوی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهیه شده بود تلاش شد منافع مشترکی در صفحه ایجاد شود و ضمن دستهبندی آرزوها به افراد این امکان داده میشد تا آرزوهایی که از طرف کاربران درج میشد لایک خورده و مورد پسند واقع شود.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در شب یلدا مدیریت محله 3 تا 5 آرزوی مورد اتفاق نظر که بیشترین استقبال از آن صورت گرفته را انتخاب میشود و مدیریت شهری بین 45 روز تا 2 ماه فرصت دارد تا آنها را اجرا کند.
نژادبهرام با اشاره به این مطلب که این کمپین بهصورت پایلوت در منطقه 6 شهرداری تهران به اجرا درآمد، در ارتباط با کارکردهای مثبت این کمپین گفت: همگرایی سازمانهای شهرداری، قرار گرفتن اجرا در کنار بخش مطالعات و توجه به مشارکت شهروندی بهعنوان نقطه کانونی شهر هوشمند از موضوعاتی است که در این طرح مورد توجه قرار گرفت.
انتهای پیام/4105/
انتهای پیام/