دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1398 - 16:55
دهخدا:

حدود نیمی از کاروان ورزشی یونیورسیاد را بانوان تشکیل داده‌اند

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: در سی‌امین دوره یونیورسیاد ۳۷ درصد کاروان اعزامی کشورمان در این رویداد ورزشی را بانوان تشکیل داده‌اند.
کد خبر : 443635
BS0K5612.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا دهخدا امروز در مراسم تجلیل از دانشجویان قهرمان دانشگاه آزاد اسلامی که در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی متعلق به تمامی بخش‌های آموزش عالی است‌ و مجوز آن در سال ۸۵ صادر شده است.


وی افزود: تمامی بخش‌های آموزش عالی در فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته است.


رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خاطرنشان کرد: مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.


وی ادامه داد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو از سراسر دنیا در سی و سومین دوره مسابقات یونیورسیاد که در ایتالیا برگزار شد حضور داشتند.  مسابقات یونیورسیاد پس از مسابقات المپیاد به‌عنوان مهم ترین رویداد ورزشی دانشگاهی در جهان شناخته می‌شود.


دهخدا عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌هایی است که توانسته است افتخارات زیادی را در اعزام‌های خود به‌دست بیاورد.


رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به این‌که ۶۷ کشور در سی و دومین دوره مسابقات یونیورسیاد حضور داشتند؛ اظهار کرد: کاروان اعزامی کشورمان در این مسابقات توانست با کمترین ورزشکار رتبه دهم آن را از آن خود کند؛ برابری کمی حضور بانوان و آقایان، یکی از تأکیدات ما در مسابقات ورزشی است. در سی‌امین دوره یونیورسیاد ۳۷ درصد کاروان اعزامی کشورمان در این رویداد ورزشی را بانوان تشکیل داده‌اند.


وی گفت: «فیزو» شعاری با عنوان ستارگان امروز رهبران آینده را دارد. به این معنا مهارت به کمک دانشجو در کسب موفقیت تاثیرگذار است.


رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ادامه داد: فرصت‌سازی‌ای که دانشگاه آزاد اسلامی برای ورزشکاران ایجاد کرده است جای تقدیر و تشکر دارد.


دهخدا خطاب به ورزشکاران بیان کرد: به همت دانشجویان ورزشکار رتبه دهم سی‌امین دوره یونیورسیاد کسب شده است و کسب عناوین قهرمانی نیز به همت دانشجویان بوده است؛ پس از برگزاری این مراسم ما در نظر داریم مراسم تجلیل از ورزشکاران را همانند ادوار گذشته برگزار کنیم.


وی ضمن تشکر صمیمانه از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: حمایت مدیران دانشگاه آزاد اسلامی از ورزش منجر به توسعه آن شده است.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته