دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر راه اعلام کرد؛ وجود 125 هزار دستگاه فرسوده در ناوگان حمل‌ونقل

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان راهداری‌ است، گفت: بیش از 125 هزار دستگاه با عمر بالای 25 سال در ناوگان حمل‌ونقل کشور وجود دارد.
کد خبر : 44362

داوود کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه بر اساس مصوبه دولت وسایط نقلیه با عمر بیش‌ از 25 سال فرسوده محسوب می‌شوند، افزود: همکاری در بحث نوسازی ناوگان به عنوان یک پروژه به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شده است تا بتوانیم از سرمایه خارجی نیز در این بخش بهره‌مند شویم.


وی درباره ترانزیت کالا در مرز ترکیه نیز تصریح کرد: بحث‌های ترانزیتی همواره میان ایران وترکیه وجود داشته اما قابل حل است بنابراین جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.


کشاورزیان با بیان اینکه ترکیه به نرخ مابه‌التفاوت سوخت در سال گذشته اعتراض داشت، ادامه داد: با توجه به کاهش نرخ جهانی سوخت، نرخ مابه‌التفاوت سوخت‌گیری در کشور نیز کاهش یافت که همین امر موجب کم‌تر شدن گله‌گذاری‌های طرف ترک شد.


رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: برای بحث ترانزیت کالای ترک‌ها نیز قرار شد تا باک کامیون‌های وارد ایران شده پلمپ شوند که با توجه به عدم انجام سوخت‌گیری در ایران، موضوع مابه‌التفاوت نرخ سوخت نیز منتفی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته