دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1394 - 15:05

علاءالدین بروجردی: سعودی‌ها اعتقادی به مبارزه با تروریسم ندارند/ادامه حضور مستشاری ایران در سوریه

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی جزئیات سفر اخیر خود به لبنان و سوریه و دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه را تشریح کرد.
کد خبر : 44360

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری آنا، علاءالدین بروجردی در حاشیه کنفرانس گروه کلیدی امنیتی مونیخ درباره سوریه گفت: با توجه به گره‌خوردگی مسائل سوریه و لبنان ملاقات‌هایی بین مقامات در سفر‌ها صورت می‌گیرد. در این سفر هم با نخست‌وزیر لبنان و وزیر امور خارجه این کشور و هم با آقای سیدحسن نصرالله دیدار داشتیم.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نگرانی از گروه‌های تروریستی نگرانی جدی در همه منطقه است و هم‌راستایی خوبی برای جدیت بیشتر برای مقابله عملی وجود دارد بنابراین دیدگاه‌های مشترکی وجود دارد.


او ادامه داد: در همین راستا وزیر امور خارجه لبنان نیز برای حضور در کنفرانس مقدماتی به تهران آمده است.


وی در پاسخ به این سوال که آخرین وضع سوریه را در سفر خود چطور دیده است؟ بیان کرد: بهتر از گذشته است؛ ضمن اینکه تحولات لحظه‌ای است و فکر می‌کنم خبرهای جدیدی در راه باشد.


وی درباره حضور نیروهای ایرانی در سوریه بیان کرد: در کنفرانس دمشق از من سوال کردند که شما در سوریه حضور نظامی دارید و من گفتم که حضور ما در سوریه مستشاری است و این سیاست سال‌هاست که ادامه دارد. هر‌گاه دولت سوریه درخواست کند این کمک‌ها صورت می‌گیرد.


وی در این باره اینکه چطور می‌توان بدون مذاکره طرفین به ویژه ایران، آمریکا و عربستان مساله سوریه را حل کرد بیان کرد: آمریکایی‌ها نقش مبارزه با تروریسم ندارند و آن‌ها به دنبال نمایش هستند. نقش آمریکا در سوریه تروریسم‌پروری است.


وی افزود: عربستان نیز معتقد به مبارزه با تروریسم نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته