دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1394 - 14:16

صالحی: به سوری‌ها و عراقی‌ها در مبارزه با تروریست‌ها کمک کرده‌ایم

صالحی گفت: ایران یکی از کشورهایی بوده است که بیشترین اثرپذیری را از تروریست داشته است.
کد خبر : 44349

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه برگزاری نشست گروه کلیدی اجلاس امنیتی مونیخ در تهران، در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران با حکمت سیاسی و عقلانیت سیاسی‌ای که داشته به گونه‌ای عمل کرده که توانسته است مبارزه با تروریسم را در خارج از مرزهای خود پوشش دهد.


وی ادامه داد: این تروریسم نتوانسته به داخل مملکت نفوذ پیدا کند. ما بر اساس در خواست دولت عراق و سوریه حضور فعال در این دو کشور داشتیم و در مقابله با تروریسم به آنها کمک کرده‌ایم.


صالحی تاکید کرد:امروز نیز این بحث تروریسم به خصوص داعش به صورت مفصل مطرح شد و یک اجماع جهانی در خصوص مبارزه با تروریسم به ویژه تروریسم در منطقه که تبلور آن داعش است حاصل شده است. ما امیدواریم این اجماع جهانی روز به روز قوی‌تر شود به گونه‌ای که حرف به عمل تبدیل شود.


صالحی اظهار کرد: در آینده نه چندان دور می‌توانیم تصور زدودن منطقه از تروریسم را داشته باشیم.


صالحی در این باره که آیا می‌توانیم گزارش آژانس را اختتامیه پرونده هسته‌ای بدانیم، اظهار داشت: در خصوص اطلاعیه‌ای که آژانس اعلام کرد و اینکه جمهوری اسلامی ایران نقشه راه مورد توافق بین ایران و آژانس را مورد عمل قرار داده است یک قدم بزرگ است که خوشبختانه دیگر ابهامی برای آن‌ها چه از حیث بازرسی و چه از حیث سوال و نمونه‌برداری وجود ندارد البته ارزیابی این داده‌ها به ۱۵ دسامبر موکول می‌شود که آژانس گزارشی را به شورای حکام خواهد داد.


وی تصریح کرد: ما امیدواریم بر اساس علائمی که تا به امروز دیده‌ایم ۱۵ دسامبر گزارش آژانس به گونه‌ای باشد که پرونده فعالیت‌های گذشته هسته‌ای کشورمان برای همیشه بسته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته