دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1394 - 14:08

سیدعلی خمینی از تندیس آیت‌الله اشرفی اصفهانی رونمایی کرد

تندیس شهید آیت‌الله عطاءالله اشرفی اصفهانی، امام جمعه اسبق کرمانشاه، با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه حضرت امام (ره) در باغ فردوس کرمانشاه رونمایی شد.
کد خبر : 44347

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از جماران، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی صبح امروز - شنبه 25 مهر- با حضور در مزار شهدای باغ فردوس کرمانشاه مورد استقبال اسدالله رازانی، استاندار کرمانشاه و حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند چهارمین شهید محراب، خانواده‌های شهدا و جمع زیادی از مدیران و مسئولان استانی قرار گرفت.


نوه حضرت امام(ره) با حضور بر سر مزار آیت‌الله اشرفی اصفهانی چهارمین شهید محراب یاد و خاطره آن مجاهد فقید و عالی‌قدر را گرامی داشت.


سیدعلی خمینی همچنین از تندیس چهارمین شهید محراب در مزار شهدای کرمانشاه رونمایی کرد.


وی با حضور در بیت آیت‌الله اشرفی اصفهانی با خانواده ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.


سیدعلی خمینی در این دیدار گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی همواره بر استفاده درست از توانمندی و پتانسیل‌های علما و روحانیان آگاه شهرهای مختلف کشور تأکید داشتند و مسئولان را به استفاده از این ظرفیت‌ها سفارش می‌کردند.


نوه امام(ره) افزود: حضرت امام(ره) از همان روزی که حرکت تاریخی و انقلاب خود را آغاز کردند، برای اداره کشور روی علما و روحانیون نظر خاصی داشتند چرا که بر این اعتقاد بودند آنها با توجه به توانمندی‌هایی که دارند می‌توانند بسیار مفید فایده باشند.


او ادامه داد: ایشان از شخصیت‌های مورد اعتماد حضرت امام (ره) و از مجاهدین فی سبیل الله بودند که در طول عمر با برکت خود همواره برای پیشرفت اسلام و انقلاب زحمات فراوانی کشیدند.


سیدعلی خمینی در پایان گفت: امروز حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند چهارمین شهید محراب راه پدر را ادامه می‌دهد و برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن تلاش می‌کنند.


فرزند چهارمین شهید محراب نیز با بیان اینکه منزل آن‌ها در سال 1341 از سوی مردم کرمانشاه برای شهید اشرفی اصفهانی خریداری شده گفت: این خانه خاطرات زیادی از پدرم دارد و اکثر بزرگان نظام وارد آن شده‌اند.


حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی یادآور شد: منزل ما در دوران دفاع مقدس مرکز فرماندهی جنگ بود و افرادی نظیر محسن رضایی، دریادار شمخانی و شهید صیاد شیرازی بارها در این منزل حضور یافتند و عملیات‌های مختلف را طرح‌ریزی می‌کردند.


وی همچنین خواستار تبدیل منزل چهارمین شهید محراب به موزه شهید اشرفی اصفهانی شد.


آیت‌الله اشرفی اصفهانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اسبق کرمانشاه، 23 مهر ماه سال 1361 در حالی که برای اقامه نماز جمعه آماده می‌شد، در مسجد جامع کرمانشاه با انفجار نارنجک منافقین به شهادت رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته