دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1393 - 12:41
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد

فعالیت ۱۴۰۰ پایگاه امداد و نجات در نوروز

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، به تشریح برنامه‌های حوزه امداد و نجات در ایام نوروز پرداخت.
کد خبر : 4434

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ناصر چرخ‌ ساز با اشاره به وظیفه اصلی هلال احمر در امر امداد و نجات در حوادث طبیعی، گفت: پایگاه‌های جاده‌ای، کوهستان و دریایی هلال احمر به عنوان محل استقرار و آموزش نیروهای انسانی به صورت عملیاتی برای حضور در حوادث منطقه‌ای و طبیعی هستند و این نیرو‌ها باید بتوانند حوادث را به خوبی تحلیل کنند و پس از شناخت نقاط ضعف و قوت، توانمند‌تر از قبل در عملیات‌های امدادی حاضر شوند.


وی افزود: افراد در جمعیت هلال احمر باید بدون موضع گیری از درون، تحلیلگر و منتقد باشند و پس از وقوع حوادث و حضور در سوانح با مستندسازی درست از تجربیات مفید یکدیگر برای بهبود وضعیت امداد موثر عمل کنند.


چرخ‌ ساز همچنین تشکیل تیم واکنش سریع و نظام‌مند کردن عملیات‌های صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر را بسیار ضروری عنوان و تصریح کرد: در برنامه جدید این جمعیت، تربیت تیم‌های واکنش سریع برای حضور در تمامی حوادث و استقرار روزانه مدیران و مسئولان امر امداد و نجات در سراسر کشور در مرکز کنترل عملیات استان برای ارزیابی حوادث و تاسیس یک مرکز آموزشی تخصصی در هر استان را از جمله برنامه‌های سازمان امداد و نجات است.


وی یادآور شد: استفاده از نیروهای کادری جمعیت هلال احمر در حوادث و پرداخت کارانه به اشخاصی که در عملیات‌ها حضور دارند و همین طور افزایش حقوق پرسنلی که در صف نخست امدادرسانی و نگهداری از انبارهای کالا است که درجه‌بندی کارکنان بر اساس دانش و موثر بودن در پست‌های امدادی از برنامه‌های در دست اجرای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است.


سرپرست سازمان امداد و نجات به ۲ اردوگاه تخصصی چاف لنگرود و مهر انزلی اشاره و اذعان کرد: امیدواریم استان گیلان بتواند جزو استان‌های نمونه در امداد و نجات باشد.


فعالیت ۱۴۰۰ پایگاه امداد و نجات در نوروز


چرخ‌ ساز با بیان اینکه در نوروز پیش رو حدود یک هزار و ۴۰۰ پایگاه ثابت، سیار و موقت در سراسر کشور با ۶ هزار نفر روز، آماده ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان حوادث و بلایا هستند، تاکید کرد: طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند ماه امسال آغاز و ۱۵ فروردین ماه ۹۴ به پایان می‌رسد.


وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در کنار سایر ارگان‌های متولی همچون پلیس راهور و اورژانس به یاری آسیب‌دیدگان حوادث می‌شتابد.


چرخ ساز ادامه داد: هم اکنون ۵۳ هزار امدادگر با درجات مختلف در سطح کشور به عضویت سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در آمده‌اند.


سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در نوروز ۹۴ امدادگران جمعیت هلال احمر نسبت ارائه آموزش‌های همگانی و توزیع سی دی‌های آموزشی درون سازمانی و برون سازمانی اقدام می‌کنند، گفت: توصیه‌های امدادی به مسافران از برنامه‌های دیگری است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.


چرخ‌ ساز افزود: نگاه دانش محور با رویکرد علمی سرلوحه فعالیت‌های سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است به گونه‌ای که در این راستا برنامه‌های سازمانی باید نظام‌مند اجرایی شوند.


تعامل بیش از پیش اورژانس با هلال احمر ضروری است


سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تعامل بیش از پیش جمعیت هلال احمر با اورژانس را ضروری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸۰ پایگاه امداد و نجات ثابت در کشور یاری‌رسان آسیب‌دیدگان حوادث هستند تا اندکی از آلام و مشکلات آن‌ها کاسته شود. نجات‌گران سازمان امداد و نجات در پایگاه‌های سراسر کشور خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه کردند.


چرخ‌ ساز با تاکید بر وجود ریزگردهایی که در روزهای گذشته در خوزستان و سایر استان‌های جنوبی کشور وجود داشت، عنوان کرد: خدمات امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر در این روز‌ها در سه عرصه آموزش، توزیع ماسک به کسانی به اجبار در سطح معابر تردد می‌کردند و رساندن آسیب‌دیدگان به مراکز درمانی با هماهنگی بخش بهداشت و درمان را شامل شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب