دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1398 - 11:43
فخری:

«لالوویچ» نگاه ویژه‌ای به کشتی‌گیر ایرانی داشت

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های ساحلی گفت: کشتی‌هایی که پوریا رحمانی در بازی‌های ساحلی گرفته بود مورد توجه رئیس فدراسیون جهانی قرار گرفت.
کد خبر : 443368

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پیمان فخری در نشست هم اندیشی در کمیته ملی المپیک درباره عملکرد کاروان ایران در بازی های جهانی ساحلی قطر گفت: اولین دوره بازی‌های ساحلی جهانی به میزبانی قطر در ۱۴ رشته ورزشی و ۱۶ ماده از ۹۷ کشور دنیا برگزار شد. در این بازی‌ها همچون المپیک ورزشکاران باید کسب سهمیه می کردند.


وی گفت: کاروان ایران شامل ۱۷ ورزشکار بود که از طریق رنکینگ و کسب سهمیه جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرده بودند. تنها در کشتی از سهمیه وایلد کارت استفاده کردیم. 


فخری در مورد عملکرد صخره نوردان اظهار کرد: در رشته بولدرینگ برات زاده در بین ۱۹ ورزشکار جایگاه ۱۲ را به دست آورد. الناز رکابی جایگاه نهم را به دست آورد. پیش بینی این نتایج را داشتیم چرا که بولدرینگ تازه در ایران به راه افتاده است و ما پیش از این در سرعت حرف برای گفتن داشتیم اما با نتیجه رکابی همه ما امیدوار شدیم و حتی او در تلاش برای کسب سهمیه المپیک است. 


سرپرست کاروان اعزامی بازی‌های ساحلی جهان ادامه داد: در فوتبال ساحلی بهترین مدال را به دست آوردیم به این دلیل که کار سختی داشتیم. همه کشورها با امکانات و آمادگی کامل حضور پیدا کردند. تیم ایران با اوکراین، سنگال و پاراگوئه بازی کرد که به دلیل فشردگی کار سختی داشتیم اما در نهایت به سومی این رقابت‌ها رسیدیم.


فخری در مورد عملکرد ملی‌پوشان کاراته اظهار کرد: فاطمه صادقی در رشته کاراته بیشتر از حد انتظار ظاهر شد و در مرحله فینال با حریف سرسخت اسپانیایی خود رقابت کرد و به مدال نقره رسید.  در قسمت آقایان شهجردی نتوانست از مرحله اول صعود کند و به مقام هفتم رسید. 


سرپرست کاروان اعزامی بازی‌های ساحلی جهان در مورد عملکرد کشتی‌گیر ایران در این رقابت‌ها و کسب مدال طلای او عنوان کرد: شاه بیت مدال‌های ما در کشتی بود که پوریا رحمانی در رقابت با ۹ کشتی گیر توانست به مدال طلا برسد. لالوویچ اعلام کرده بود که هر زمان رحمانی با رقبایش کشتی می‌گیرد او را برای تماشای کشتی او خبر کنیم. عملکرد خوب رحمانی مورد توجه ربیس کمیته ملی المپیک هم قرار گرفت و پاداش بیشتری برای او درنظر گرفتند.


وی در مورد عدم حضور تیم بسکتبال سه نفره بانوان اظهار کرد: عدم حضور این تیم تصمیم ستاد عالی بازی‌های ساحلی بود. با توجه به اینکه این بازی‌ها در ساحل برگزار می‌شد و محدودیت‌هایی برای برخی رشته‌ها وجود داشت از البته عزمی برای اعزام این تیم وجود نداشت.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

برچسب ها: پیمان فخری کشتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته