دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1398 - 12:26
عضو مرکز پژوهشی آرا در گفتگو با آنا:

مدیری در کشور حق ندارد با حاشیه‌سازی مسیر پیشرفت کشور را منحرف کند

عضو دپارتمان سیاسی مرکز پژوهشی آرا گفت: یک مدیر انقلابی اجازه ندارد با حاشیه‌سازی در ابعاد کلان اجرایی کشور مسیر چشم‌انداز بلند کشور را منحرف کند.
کد خبر : 443208
13970812000223_Test_PhotoN.jpg

آرش پاک‌اندیش در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، پیرامون موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: «نظریه نظام انقلابی یک تعبیر دقیق و اندیشیده شده است که نظام سازی را که مستلزم ثبات و استقرار است با تغییر و تحول دائمی که مقتضای انقلاب است ترکیب می‌کند. تاکید بیانیه گام دوم بر عدالت است.  مشکلات کشور ناشی از بی‌توجهی به مبانی و آرمان‌های انقلاب بوده است». 


وی افزود: «گام دوم می‌گوید ثروت خوب است؛ اما عدم فساد ملاک مشروعیت است. تدوین برنامه اقدام برای بیانیه گام دوم ضروری است؛ از مسئولین اجرایی کشور انتظار می‌رود بجای نظریه‌پردازی‌های حاشیه‌ساز و غیرعلمی به وظایف اصلی خود که حل مشکلات مردم است بپردازند». 


عضو دپارتمان سیاسی مرکز پژوهشی آرا بیان کرد: «کسانی که مردم را به شرکت در همه‌پرسی درباره مذاکره و تسلیم شدن در برابر امریکا حواله می‌دهند اعتقادی به راهبردهای بیانیه گام دوم ندارند. اینان همان از نفس افتاده‌ها هستند که تفکر سازش و توسعه برون‌زا به جامعه و بخصوص در فضای دانشگاه‌ها تزریق می‌کنند و خواسته یا ناخواسته پازل دشمن در باب نفوذ را تکمیل می‌کنند؛ تهدید دهه پنجم انقلاب رخنه فرصت‌طلبان و از میدان به درکردن وفاداران به انقلاب است».


پاک‌اندیش عنوان کرد: «بخش اعظم بار دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بر دوش جوانان است؛ هدف بیانیه گام دوم منشور تربیت تمدن سازان آینده است؛ دشمن با هدف تخریب وحدت ملی و تخریب ایمان و باورهای کارساز در دل مردم و همچنین تخریب روح امید در ذهن مردم به دنبال براندازی نرم است و دقیقاً به همین علت لازم است لشگری از جوانان مومن و انقلابی وارد میدان شوند و در دهه پنجم انقلاب در راستای تحقق مولفه‌های بیانیه گام دوم با روحیه انقلابی و عمل جهادی در ایجاد یک تمدن اسلامی و انقلابی اقدام کنند».


این مدرس دانشگاه عنوان کرد: «نخستین شاخص تدین است که تقوای سیاسی و دینی را در برمی‌گیرد به این معنا که اگر مدیر ارشد اجرایی کشور در سطوح مختلف، تدین لازم برای سمت و جایگاه خود را نداشته باشد به‌راحتی وعده‌های بی‌عمل را مطرح می‌کند که شکل فریب به خود می‌گیرد».


وی ادامه داد: «دومین ویژگی انقلابی بودن که همواره مدنظر مقام معظم رهبری است، پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی مانند عدالت‌خواهی و رفع تبعیض طبقاتی، آزادی‌خواهی و استقلال سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی است».


عضو دپارتمان سیاسی مرکز پژوهشی آرا حساسیت در برابر دشمن و عدم تبعیت از آن را از دیگر شاخص‌های یک مدیر انقلابی دانست و اظهارکرد: «متأسفانه برهه‌هایی از تاریخ که ایران به‌واسطه مدیران اجرایی آسیب‌دیده است، مربوط به زمان‌هایی است که این مدیران دچار وادادگی در برابر دشمنان شده‌اند».


پاک اندیش ادامه داد: «رهبری در بیانیه گام دوم بر این موضوع تأکید ویژه دارند و اشاره می‌کنند که پس از رحلت امام خمینی(ره)، هر زمان که انقلابی عمل کردیم ، کشور به جلو گام برداشت و هر جا از حرکت انقلابی و جهادی غفلت کردیم به عقب برگشتیم».


وی با تأکید بر اصل کارآمدی و برداشتن گام‌های عملیاتی برای توصیف یک مدیر تراز اول انقلابی، خاطرنشان کرد: «امروز در آغاز دهه پنجم انقلاب، گام دوم به‌عنوان یک سند بالادستی پیش روی چهل سال انقلاب قرار دارد . ازاین‌رو باید مدیر انقلابی توانایی ایجاد یک برنامه عملیاتی برای تحقق بیانیه را داشته باشد».


به عقیده این کارشناس سیاسی هدف بیانیه گام دوم منشور تربیت تمدن سازان آینده است، به این معنا که نجات محرومین در سایه تحقق عدالت اجتماعی نیازمند داشتن مدیران کارآمد و انقلابی است.


پاک اندیش نگاه غالب در فضای اجرایی و سیاسی کشور را به دو نوع وابسته گرا و استقلال‌خواه تقسیم‌بندی کرد و گفت: «از ابتدای انقلاب تا به امروز در بعد کلی، بدون در نظر گرفتن جریان سیاسی اصولگرا یا اصلاح‌طلب ، بسیاری از افراد با همان نگاه میرزا ملکم خانی پیش از انقلاب دارای وابستگی هستند و متأسفانه در برخی موارد شاهد پیوندهای ناهمگون نیز هستیم».


وی اضافه کرد: «مقام معظم رهبری به‌عنوان عالی‌ترین مقام کشور با بیان این جمله که  «من دیپلمات نیستم» همواره خود را انقلابی معرفی می‌کنند؛ این نگاهی است که همه مدیران باید آن را سرلوحه خود قرار دهند اما متأسفانه دور بودن برخی از مسئولین از این تفکر ، در حوزه سیاست داخلی و خارجی و به‌ویژه فرهنگ لطمات شدیدی را به بار آورده است».


انتهای پیام/4082/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته