دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استراماچونی:

استقلال برای مساوی بازی نمی‌کند/ کالدرون فوتبال ایران را سالم نمی‌داند

سرمربی تیم استقلال گفت: کالدرون می‌خواهد بگوید فوتبال ایران سالم نیست و اگر چیزی واقعاً هست و می‌داند، شفاف آن را مطرح کند.
کد خبر : 442894
صحبت-های-استراماچونی-در-نشست-خبری-قبل-از-بازی-با-گل-ریحان-البرز.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از سایت رسمی باشگاه استقلال، آندره‌آ استراماچونی در نشست خبری پیش از دیدار استقلال برابر تراکتور درباره بی‌احترامی به خبرنگاران تبریزی در بازی با ماشین‌سازی اظهار کرد:: اگر من درست متوجه شده باشم، شما می‌گویید من به خبرنگاران بی‌احترامی کرده‌ام. از کجا و بنا بر چه جمله‌ای چنین چیزی را مطرح می‌کنید؟ چرا چنین چیزی به شما القا شده که من به خبرنگاران بی‌احترامی کرده‌ام؟ من هیچ مشکلی با خبرنگاران ندارم. نمی‌خواستم به کسی توهینی شود. من هم توقع دارم که به خودم و کار حرفه‌ای‌ام احترام گذاشته شود.


وی درباره دیدار با تراکتور گفت: تراکتور یکی از بهترین تیم‌های لیگ است. سرمربی آن‌ها از بهترین مربیان لیگ است. این‌گونه که من متوجه شده‌ام، این باشگاه یکی از پولدارترین باشگاه‌های ایران است. فکر می‌کنم فردا با بهترین بازیکنانشان بازی کنند. بازیکنان این تیم بالای 200 بازی ملی دارند. ما به این بازی با احترام نگاه می‌کنیم چون از مهم‌ترین بازی‌های ماست. اگرچه به حریف احترام می‌گذاریم ولی ما استقلال هستیم و هیچ‌وقت برای نتیجه مساوی به زمین نمی‌رویم.


سرمربی استقلال در خصوص رضایت از تیمش عنوان کرد: حضور یک مربی در یک تیم و کشور جدید راحت نیست. من به ایرانیان خیلی احترام می‌گذارم ولی خیلی چیزها متفاوت‌تر از آن چیزهایی است که من در سابقه کاری خود داشته‌ام. من خودم هرروز سعی می‌کنم بهتر شوم و خود را برای لیگ ایران آماده کنم.


وی افزود: در مورد تیم باید بگویم که اوایل سخت برای ساختن تیم کمی مشکل داشتیم. به همین دلیل نتوانستم فلسفه خود را از ابتدای لیگ دنبال کنم. این مسئله در شغل ما می‌تواند رخ دهد. ما زمان نیاز داریم تا با شرایط لیگ تطبیق پیدا کنیم. این پروسه تمام نشده و باید ادامه دهیم تا پیشرفت کنیم. پیشرفت ما در بازی‌ها نشان داده می‌شود از جمله بازی فردای ما. فردا برای من و تیمم یک تست به شمار می‌رود تا سطح خود را بسنجیم. می‌دانیم که خیلی سخت است که با امتیاز به تهران برگردیم.


استراماچونی در مورد برگزار نشدن تمرین استقلال در روز چهارشنبه تصریح کرد: متأسفانه در کنار ما مشکلات زیادی وجود دارد. خیلی چیزها تغییر پیدا می‌کند و ما پیشرفت می‌کنیم. نمی‌خواهم دراین‌باره الان صحبت کنم چون می‌خواهم تمرکز بازیکنانم روی بازی باشد ولی این چیزی هست که می‌خواهم تغییر کند به خاطر استقلال و هوادارانمان. بااین‌حال الان وقتش نیست چون نمی‌خواهم بهانه‌ای برای تیم و بازیکنانم باشد. فردا یک جنگ هست و ما باید روی بازی تمرکز کنیم.


وی درباره غایبان استقلال در بازی با تراکتور و تأثیر حضور تماشاگران این تیم بر بازی، اظهار کرد: ما در این بازی با بهترین شرایط خود حاضر نیستیم. در هفته گذشته دو بازیکن مهم خود را از دست دادیم. شجاعیان و چشمی بازیکنانی هستند که ما در اختیار نداریم. یکی از آن‌ها رهبر خط دفاع و دیگری بهترین بازی‌ساز من بودند. از لحاظ تعداد نه ولی از لحاظ نوع بازی خیلی گزینه برای جایگزینی این دو نفر را نداریم. ولی ما در بازی قبلی بدون آن‌ها بازی کردیم و فردا هم همین‌گونه خواهد بود. مطمئنم که فردا هرکسی که بازی کند، 110 درصد توانش را در زمین به نمایش می‌گذارد.


سرمربی تیم استقلال ادامه داد: درباره هواداران تراکتور هم شنیده‌ام که ورزشگاه این تیم از ورزشگاه‌های پرشور ایران است ولی به نظرم وقتی تیم سطح بالایی مثل استقلال در این بازی حاضر می‌شود، باید بتواند از هواداران تراکتور انرژی بیشتری بگیرد و بازی کند. ما باشگاه بزرگی هستیم و به‌جای ترس از تماشاگران باید از آن‌ها انرژی بگیریم. اگر بخواهیم بترسیم، این نشان دهنده این است که ما هنوز تیم سطح بالایی نیستیم و این مسئله یک مقوله فنی نیست بلکه یک مطلب ذهنی به شمار می‌رود.


وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات کالدرون، بیان کرد: من نمی‌دانم چرا کالدرون درباره استقلال حرف می‌زند. این دفعه حرفی زد که از مرزها خارج شد. چون خط نگه‌دار در بازی قبلی اشتباه کرد ولی شاید اشتباهات به نفع پرسپولیس را فراموش کرده‌اند. او گفت چیزهایی پشت پرده وجود دارد و من این را دوست نداشتم. اگر چیزی واقعاً هست و می‌داند، شفاف بگوید چون این نظرات برای فوتبال ایران بد است. انگار او می‌خواهد بگوید فوتبال ایران سالم نیست. این برای همه تیم‌هاست. کالدرون دوست دارد درباره همه صحبت کند. پس بهتر است شفاف صحبت کند. این برای فوتبال ایران خوب نیست و من قسمتی از فوتبال ایران هستم. با باشگاه برای پیگیری این موضوع موافق هستم.


استراماچونی یادآور شد:‌ ما سخت کار می‌کنیم. برای من تمرین مهم است تا بدانیم کدام بازیکنان می‌توانند جزئی از تیم باشند که به موفقیت برگردیم. متأسفانه چند فصل است نتوانسته‌ایم در لیگ موفق باشیم و این نشان می‌دهد که باید هنوز کار کرد. برای رسیدن به موفقیت نیاز به زمان است. اگر در یک مسیر، یک هدف را دنبال کنیم، نتایجش را می‌بینیم. اگر از این هدف دور شویم هیچ تغییری را نمی‌بینیم. تمام انرژی من در این مسیر است.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته