دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1398 - 08:31

شایعات مربوط به کشته شدن تظاهرکنندگان در ناآرامی‌های بغداد تکذیب شد

سخنگوی نیروهای مسلح عراق شایعات منتشره را درباره کشته شدن معترضان در جریان تظاهرات روز جمعه در مرکز بغداد تکذیب کرد.
کد خبر : 442889
EHtougPX4AEbrRu.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العالم، «عبدالکریم خلف» گفت: در منطقه «السنک» واقع در مرکز بغداد هیچ‌گونه گزارشی از کشته یا زخمی شدن تظاهرکنندگان گزارش نشده است.


سخنگوی نیروهای مسلح عراق افزود: همچنین هیچ درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی وجود نداشته است.


روز جمعه شماری از معترضان قصد داشتند با عبور از پل السنک خود را به منطقه «الخضراء» برسانند که نیروهای امنیتی با پرتاب گاز اشک‌آور مانع شدند و این حادثه هیچ کشته یا زخمی برجای نگذاشت.


از سوی دیگر «حسین الاسدی»، یکی از مقامات «جنبش اسلامی عراق»(الحرکة الإسلامیة فی العراق) بر لزوم مقابله با عوامل تحریک جامعه عراقی به ایجاد هرج و مرج خیابانی تأکید کرد و گفت: برخی می‌خواهند چهره مرجعیت دینی و حشدالشعبی را تخریب کنند.


آیت‌الله سیدعلی سیستانی مرجع عالی‌قدر عراق روز جمعه در بیانیه‌ای پایان بخشیدن به خونریزی‌ها و خرابکاری‌ها در جریان اعتراضات خیابانی را در این کشور خواستار شد.


«سید احمد الصافی»، نماینده سیستانی روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه علاوه بر قرائت پیام مرجع عالی‌قدر شیعه حمایت مجدد خود را از مطالبات تظاهرکنندگان مسالمت‌جو اعلام و درباره مصادره این اعتراضات از سوی هر فرد یا گروهی در داخل عراق یا هر کشوری در منطقه و جهان هشدار داد.


حشدالشعبی عراق نیز در بیانیه‌ای با اعلام حمایت از تظاهرات مسالمت‌آمیز در این کشور از معترضان عراقی خواست همان‌گونه که حشد در خطوط مقدم جبهه علیه تروریسم و داعش جنگید، آن‌ها نیز اجازه تعرض به عراق ندهند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته