دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حرم رضوی صحنه دغدغه‌های اجتماعی در نمایش «عاشقستان»

«عاشقستان» نمایشی است از رویدادها و معضلات جامعه که افراد آن هر کدام با داستان و قصه‌ای در صحن رضوی رخ نشان می‌دهند و بازتابی از طیف و گروه بزرگ خود در اجتماع ایرانی هستند.
کد خبر : 442814
53312_photo_2019-10-23_14-56-38.2d42c6.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، تماشاخانه «سرو» میزبان گونه‌ای از تئاتر دینی است که گروهی جوان به هدایت و کارگردانی کیانوش احمدی با رویکردی اجتماعی، نمایشی با تم و موضوع مذهبی را دست گرفته‌اند و به اجرا گذاشته‌اند.


«عاشقستان» نمایشی است از رویدادها و معضلات جامعه که افراد آن هر کدام با داستان و قصه‌ای در صحن رضوی رخ نشان می‌دهند و بازتابی از طیف و گروه بزرگ خود در اجتماع ایرانی هستند.


تماشاگر تئاتر مذهبی یا با شعارزدگی در اینگونه نمایش مواجه می‌شود که هیچ ارتباطی به فضا و محیطی که در آن زندگی می‌کند ندارد یا با تصویری خشک و زمخت از نمایش دینی روبه‌رو می‌شود که سرگرمی و لذت تماشای تئاتر را در روح مخاطب خشک می‌کند. اما کیوان صباغ نویسنده نمایشنامه «عاشقستان» به اثر چاشنی طنز را افزوده تا بیان دغدغه درون نمایش با یک لیوان آب شوخ طبعی از گلوی تماشاچی پایین رود.


کارگردان به جای تزریق تجمل و تصویرسازی در تئاتر دینی همچون بسیاری از نمایش‌های مذهبی درگیر در زر و برق قاب صحنه تمرکز خود را بروی گزینش و انتخاب متنی با ساختار و چارچوب دراماتیک معطوف کرده است.


هنر تئاتر ایجاب می‌کند مخاطب با هر گرایش و سلیقه فکری در نهایت به سالن نمایش قدم بگذارد و جلوه‌ای از خود را به گونه‌ای هنرمندانه بر روی صحنه ببیند و لذت ببرد بدون آنکه هدف انتقال پیام و شعاری قرار گرفته باشد. تئاتر بیش از هر چیز یک سرگرمی است و عاشقستان توانسته است تماشاگر خود را تا آخرین بازی صحنه در سالن سرگرم نگه دارد.


محمود ساعی، مرجان آقا نوری، سیامک زین‌الدینی، فرزاد آیتی، مهدی رمضان‌زاده، ستوده خیاطی، مهرداد نصیری، عباس رحمانی مطلق، رضا کاشی‌لو نقش آفرینان نمایش عاشقستان هستند که به نویسندگی کیوان صباغ و کارگردانی کیانوش احمدی تا ۳۰ آبان ماه در تماشاخانه سرو به روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب