دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1398 - 12:29
مونسان در حاشیه جلسه هیئت دولت:

تفاهمنامه تسهیل گردشگری میان دو کشور ایران و عمان امضا شد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای تسهیل گردشگری بین دو کشور ایران و عمان تفاهم نامه‌ای به امضا رسید.
کد خبر : 442692

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی اصغر مونسان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سفرش به عمان اظهار کرد: عمان یکی از کشورها و بازارهای هدف ایران است و از سال گذشته هم لغو روادید یک طرفه را با کشور عمان پیگیری کردیم که گردشگری به خصوص در بخش سلامت رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.


وی افزود: با دعوت وزیر گردشگری عمان به این کشور سفر کردم که موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفت و از آن جمله تسهیل گردشگری بین دو کشور بود و تفاهم نامه‌ای برای تقویت  حوزه گردشگری به امضا رسید.


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: کشور عمان می‌تواند برای گردشگرانی که از ایران خارج می‌شوند هم یک هدف خوب باشد، بنابراین دو طرف توافق کردند تا مسیر را هموار کنند.


مونسان با اشاره به اینکه تبلیغات گردشگری دو کشور از موضوعاتی بود که در تفاهمنامه آورده شد، تأکید کرد: در موضوع لغو روادید عمان برای گردشگران ایرانی هم مطرح و مقرر شد دوستان عمانی روی این موضوع کار کنند و خواهش کردیم اگر لغو روادید برایشان ممکن نیست، به واسطه همکاری‌ها و جلساتی که در منطقه دارند، هزینه‌های روادید برای ایرانیان را کاهش داده و به صفر برسانند.


وی با اشاره به موضوعاتی که در بخش صنایع دستی میان نمایندگان دو کشور مطرح شد، اظهار کرد: مقرر شد نمایشگاه دائمی در عمان داشته باشیم چرا که علاقه‌مندی زیادی به صنایع دستی ایران در عمان وجود دارد. امیدوارم با لغو روادید گردشگری با عمان ارتقای بیشتری پیدا کند.


مونساان خاطرنشان کرد: همچنین مقاصد گردشگری جدید ایران به در شمال و شمالغرب به عمانی‌ها معرفی شد و امیدواریم در آینده شاهد حضور گردشگران ترکیبی زیارتی، سیاحتی و سلامت از کشور عمان باشیم.


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: قرار شد تورهای ترکیبی با عمان داشته باشیم، به ویژه در حوزه گردشگری دریایی و مقرر شد اولین نقطه بندر عباس باشد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته