دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1398 - 09:55

مدیرعامل بوئینگ برای اذعان به نقص فنی «737 مکس» به کنگره می‌رود

مدیرعامل بوئینگ قرار است امروز و فردا برای اذعان به نقض فنی بوئینگ 737 مکس به کنگره آمریکا برود و به سؤالات نمایندگان در این خصوص پاسخ دهد.
کد خبر : 442584
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دیلی میل، در نخستین سالگرد سقوط مرگبار دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس، دنیس مویلنبورگ برای اذعان به‌اشتباه زیرمجموعه خود به کنگره آمریکا خواهد رفت و به نمایندگان اطمینان خواهد داد که همه تلاش خود را برای رفع عیوب آن بکار خواهد بست.


یکی از قانون‌گذاران ارشد کنگره نیز روز دوشنبه گفت که بوئینگ پیش از اینکه مدل مکس دوباره جابجایی مسافران را آغاز کند، باید شرایط آن را احراز کند.


دنیس مویلنبورگ قرار است امروز در برابر کمیته تجارت سنا شهادت دهد و فردا بار دیگر در مقابل کمیته حمل‌ونقل مجلس نمایندگان به ادای شهادت بپردازد.


بوئینگ متن بیانیه‌ای که قرار است در کنگره قرائت شود را دیروز منتشر کرد.


نمایندگان سنای آمریکا می‌گویند تا وقتی ۹۹.۹ درصد مردم آمریکا نسبت به امنیت هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ قانع نشوند این هواپیما اجازه پرواز نخواهد یافت.


اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری شاهد سقوط ۲ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اتیوپی و اندونزی بودیم که به کشته شدن ۳۴۶ نفر مسافر و خدمه منجر شد و از آن زمان تاکنون تمام کشورهای جهان ازجمله خود آمریکا پرواز این هواپیماها را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کردند و در واقع صدها فروند از این هواپیماها در شرایط کنونی زمین‌گیر شده‌اند.


سازمان هوانوردی فدرال آمریکا ماه‌هاست که در حال بررسی اقدامات پیشنهادی بوئینگ در ارتقاء سیستم نرم‌افزاری هواپیماها، برگزاری دوره‌های آموزشی، و تغییرات سیستمی است اما بعید به نظر می‌رسد حداقل تا ماه دسامبر (دو ماه دیگر) شاهد صدور مجوز پرواز برای هواپیماهای ۷۳۷ باشیم.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: بوئینگ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته