دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1398 - 10:47

عالم پاکستانی: مکر دشمنان در عراق خریداری ندارد

یک عالم پاکستانی، مردم عراق را تابع و گوش‌به‌فرمان مرجعیت توصیف و تأکید کرد که مکر دشمنان در این کشور خریداری ندارد.
کد خبر : 442452
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمد رحیم، یکی از علمای پاکستان گفت: حضور پرشور و همدلانه مردم عراق و ایران در مراسم راهپیمایی اربعین امسال، توطئه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه بین دو ملت را نقش بر آب کرد.


وی افزود: ما شاهد مراسم گسترده و معنوی در کربلای معلی بودیم و تفاوت و ویژگی‌های این مراسم نسبت به مراسم اربعین سال‌های گذشته این بود که حضور مردم در این مراسم پرشکوه و معنوی، بیشتر و پررونق‌تر بود و خدمات فراوان مردم عراق به زائران، این پیام را به ما داد که در هر شرایط و سختی که برایشان پیش می‌آید، درباره چنین مراسمی نظر واحد دارند و توطئه‌گران خارجی و متجاوزان هیچ‌وقت نمی‌توانند در اراده و معنویت مردم عراق پیرامون حضور پرشکوه در مراسم اربعین حسینی خلل ایجاد کنند.


عراقی‌ها گوش‌به‌فرمان مرجعیت هستند


این کارشناس رادیو پشتوی معاونت برون‌مرزی صداوسیما در ادامه افزود: امسال قبل از مراسم اربعین، در عراق برخی جریان‌های تفرقه تلاش داشتند بین مردم بدبینی ایجاد کرده و مردم را از شرکت در چنین مراسم معنوی بر حذر دارند و وحشت و ترس در مردم این کشور به وجود آورند. ولی حضور پرشکوه مردم عراق به دشمنان اسلام نشان داد که مکر آن‌ها در این کشور مسلمان هیچ خریداری ندارند. مردم عراق با برگزاری اعتراضات و تظاهرات که برای خواسته‌های برحقشان بود، وقتی متوجه شدند که در این زمینه، توطئه‌گر و تفرقه‌انداز خارجی سوءاستفاده می‌کنند، به خواسته‌های مراجع عظام و مقامات دولتی گوش دادند و اعتراضات خود را به تعویق انداختند و به دشمنان این کشور نشان دادند که به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند از اعتراضات مردمی سوءاستفاده کنند. درعین‌حال دشمنان اسلام و این کشور را ناامید کردند و همچنین به ما نیز پیام دادند که مردم عراق دیگر هیچ‌وقت با توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان اسلام و این کشور فریب نمی‌خورند و نمی‌گذارند دشمنان از اعتراضات و تظاهرات آن‌ها برای خواسته‌های خود سوءاستفاده کنند.



مردم عراق اجازه تفرقه‌افکنی به دشمنان را نمی‌دهند


وی با اشاره به پیام ملت عراق به جهانیان گفت: آن‌ها به دین مبین اسلام و به خواسته‌های مراجع دینی و به مقدسات دینی احترام قائل‌اند و مردم این کشور اجازه نخواهند داد تا هیچ توطئه‌ای از سوی دشمنان و متجاوزان، بین مردم عراق و علمای دینی تفرقه بیندازد. وقتی مرجع تقلید آیت‌الله سیستانی از مردم خواست اعتراضات و تظاهرات خود را به تعویق بیندازند تا توطئه‌گران با شکست مواجه شوند، همه مردم به دستور این مرجع تقلید گوش‌داده و اعتراضات را به خاطر تقدس مراسم اربعین حسینی به تعویق انداختند و توطئه بزرگ علیه مردم این کشور و راهپیمایی بزرگ و معنوی اربعین حسینی را خنثی کردند. همچنین به جهانیان نشان دادند که مردم عراق فراتر از هرگونه قومیت‌گرایی، نژاد و مسلمان بودن، به همه عاشقان حسینی در شرایطی که میلیون‌ها مسلمان و غیرمسلمان جهان به ندای امام مظلوم لبیک می‌گویند، خدمات فراوانی ارائه می‌دهند. مردم ایران و عراق وقتی مراسم اربعین می‌رسد، به ندای امام حسین (ع) لبیک گفته و مانند برادر در کنار یکدیگر می‌ایستند.


مراسم اربعین نشان داد که ما همه برادر و خواهریم و عشق اهل‌بیت (ع) وسیله‌ای است که ملل مسلمان و ملت‌های جهان را به اتحاد و یکدلی و مقاومت در مقابل استعمار و استکبار جهانی دعوت می‌کند و اینکه راه مبارزه با یزیدیان جهان را تا قیامت ادامه دهیم.


«حب الحسین یجمعنا»؛ شاه‌بیت همایش اربعین امسال


این عالم پاکستانی خاطرنشان کرد: تغییر روشنی که امسال در این مراسم معنوی و گسترده دیدیم، این بود که در بیشتر موکب‌ها نوشته‌شده بود: «حب الحسین یجمعنا» این همان تفسیر آیه قرآنی است که می‌فرماید: «ای رسول! به این‌ها بگوئید که من از شما در برابر رسالت خود هیچ اجر و پاداش نمی‌خواهم مگر اینکه فقط به اهل‌بیتم مودت کنید». همین مودت و محبت حسین (ع) است که امروز ما شاهدیم میلیون‌ها نفر از گوشه و کنار جهان از طریق همین شعار «حب الحسین یجمعنا» در یکجا جمع شده و نشان دادند که حب الحسین (ع) یعنی همین تجمع کردن و وحدت و همدلی. این حب حسین (ع) و فداکاری حسین مظلوم بوده که به همه ملت‌های جهان نشان داد که ما می‌توانیم متحد و مسنجم باشیم و در برابر ظالمان جهان ایستاده و از مردم فلسطین، کشمیر و تمام مظلومان جهان حمایت کنیم. ما دیدیم که از همه جهان مردم مسلمان و غیرمسلمان آمدند و در سراسر مسیر راهپیمایی معنوی و پرشور موکب‌ها را تشکیل دادند و خدمات فراوانی برای زائرین امام حسین (ع) ارائه داده شد.



حجت‌الاسلام رحیم در پایان گفت: توطئه‌های دشمان اسلام و انسانیت به‌هیچ‌وجه و هیچ زمان نمی‌تواند بین مردمی که «حب حسین (ع)» داشته باشند، تفرقه بیندازد و ما نیز اجازه چنین توطئه‌ای را نخواهیم داد و در هر عرصه و هر سرزمینی که قدرت درک «حب حسین (ع)» را داشته باشند، این متجاوزان را شکست داده و توطئه‌های آن‌ها را خنثی خواهیم کرد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته