دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1398 - 19:55

زنجیرۀ انسانی 170 کیلومتری معترضان در لبنان

ده‌ها هزار معترض لبنانی روز یکشنبه زنجیره‌ای انسانی را در سراسر این کشور تشکیل دادند که به گفتۀ سازمان دهندگان این برنامه، نماد وحدت ملی جدید میان تمام لبنانی‌ها است.
کد خبر : 442415
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ده‌ها هزار معترض لبنانی روز یکشنبه زنجیره‌ای انسانی را در سراسر این کشور تشکیل دادند که به گفتۀ سازمان دهندگان این برنامه، نماد وحدت ملی جدید میان تمام لبنانی‌ها است.


معترضان در چهارچوب یک بسیج بی‌سابقه و برای نشان دادن مخالفت خود با هرگونه تفرقۀ قومی و مذهبی در این کشور، این زنجیرۀ انسانی را از شهر طرابلس تا صور به طول ۱۷۰ کیلومتر تشکیل دادند و از مرکز اصلی اعتراضات یعنی شهر بیروت نیز گذشتند.


اعضای جنبش اعتراضی لبنان را که هیچ رهبر مشخصی ندارد، عمدتاً نسل جوان زنان و مردان این کشور تشکیل می‌دهند. آن‌ها اعلام کردند که می‌خواهند با تشکیل این زنجیرۀ انسانی، وحدت ملی را که طی ۱۰ روز گذشته میان معترضان به وجود آمده، تقویت کنند.


طی روزهای اخیر تنش میان نیروهای امنیتی و معترضان لبنانی که بسیاری از جاده‌های این کشور را مسدود کرده‌ و باعث تعطیلی مدارس و مراکز مالی و اداری شده‌اند، به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. از جمله جمعۀ گذشته درگیری نیروهای امنیتی با معترضان و آتش گشودن به روی آن‌ها باعث شد که دست‌کم ۶ تن از معترضان زخمی شوند.


معترضان همچنان دولت را برای پاسخ به خواست اصلی خود که بازنگری کامل در سیستم سیاسی این کشور است، تحت‌فشار قرار داده‌اند.


دولت وعده انجام اصلاحات را داده است اما معترضانی که به خیابان‌ها آمده‌اند، برنامه‌های پیشنهادی دولت را راضی‌کننده نمی‌دانند. آن‌ها خواستار برکناری کل طبقه حاکم هستند؛ طبقه‌ای که طی سه دهۀ گذشته تقریباً بدون تغییر باقی‌مانده است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته