دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بیمه «مونیخ ری» به ایران می‌آید

معاون اتکایی بیمه مرکزی با بیان این که کارگروه تحریم در این نهاد به کارگروه پساتحریم تبدیل شده است، گفت:‌ از زمان توافق برجام با سیلی از شرکت‌های خارجی مواجه شدیم که خواهان فعالیت و همکاری با بازار بیمه ایران هستند، به طوری که تا کنون حدود ۴۰ شرکت با ما ملاقات داشته‌اند.
کد خبر : 44236

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، مینا صدیق نوحی افزود: شرکت‌های اروپایی تخصص بالایی در بیمه دارند و اغلب در رتبه‌بندی‌های خوبی قرار گرفته‌اند، بنابراین ما حاضریم در چارچوب برنامه‌های خود و اقتصاد مقاومتی با اروپایی‌ها همکاری داشته باشیم تا بخشی از ریسک‌های فاجعه‌آمیز و کلان خود را پس از استفاده بهینه از ظرفیت بازار بیمه داخل کشور به آنها واگذار کنیم.


او همچنین از مذاکره با شرکت‌های فرانسوی، آلمانی، سوئیسی و ژاپنی و اعلام آمادگی آنها برای ورود در بازار بیمه ایران خبر داد و افزود: شرکت مونیخ ری آلمان ظرفیت عظیم و قابل توجهی را برای پوشش ریسک‌های رشته‌های مختلف بیمه‌ای به ما اعلام کرده است که بعد از پایان تحریم‌ها قابل ارائه است.


نوحی به وضعیت شرکت مونیخ ری آلمان به عنوان یکی از شرکت‌های تراز اول دنیا اشاره کرد و گفت: مونیخ ری آلمان یکی از شرکت‌های اتکایی بزرگ در دنیاست و حق بیمه تولیدی سالانه این شرکت ۴۱ میلیارد دلار است.


او با بیان این که بروکرهایی از سوی شرکت‌های اتکایی بزرگ فرانسوی به ایران آمده‌اند، ادامه داد: علاوه بر این شرکت اکوری سوئیس هم در مذاکره‌ای سازنده، ظرفیت خیلی خوبی را برای پوشش ریسک در رشته‌های مختلف بیمه‌ای به ما پیشنهاد داده است.


این عضو هیات عامل بیمه مرکزی همچنین ضمن اعلام خبر آمادگی سه شرکت بزرگ بیمه‌ای ژاپنی برای فعالیت در بازار بیمه ایران گفت: توکیومرین، سومپو و میتسویی از شرکت‌های بزرگ ژاپن هستند که ۹۰ درصد بازار بیمه ژاپن در دست آنهاست.


به گفته او، این سه شرکت در حال بررسی بازار بیمه ایران و پیگیر بررسی قوانین و مقررات تاسیس شرکت بیمه در ایران، خرید سهام شرکت‌های بیمه ایرانی و تاسیس شرکت مشترک بیمه‌ای هستند؛ ضمن اینکه تا کنون برای پوشش ریسک به میزان ۲۰۰ میلیون دلار اعلام آمادگی کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته