دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1398 - 18:34
وزیر خارجه عراق:

عراق پایداری سیاسی خود را مرهون حمایت همسایگان است

وزیر خارجه عراق امروز در سخنانی در اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: ثبات و پایداری سیاسی در عراق را مرهون همکاری و حمایت همسایگان و دوستان عراق دانست و گفت که کشورهای اعضا در جنبش عدم تعهد باید همکاری با یکدیگر را توسعه دهند.
کد خبر : 442338
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق امروز در سخنانی در اجلاس جنبش عدم تعهد، خواستار حل بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفت‌و‌گو و راه‌حل سیاسی شد.


به نوشته صفحه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه عراق در توئیتر، او گفت که کشورهای منطقه بیش از هر چیزی به ثبات و احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر و مبارزه با خشونت و تندروی نیاز دارند.


وزیر خارجه عراق که به نیابت از رئیس‌جمهور این کشور در اجلاس عدم تعهدها در باکو سخن می‌گفت، تأکید کرد که اگر شرایط منطقه و بحران‌های بین‌المللی به‌خوبی مدیریت نشود، منجر به شعله‌ور شدن جنگ خواهد شد.


«محمد علی الحکیم» در ادامه ثبات و پایداری سیاسی در عراق را مرهون همکاری و حمایت همسایگان و دوستان عراق دانست و گفت که کشورهای اعضا در جنبش عدم تعهد باید همکاری با یکدیگر را توسعه دهند.


او با اشاره به موضوع فلسطین، گفت که موضع عراق در قبال فلسطین ثابت و در راستای حمایت از مقاومت مردم فلسطین در مبارزه‌اش علیه اشغالگران اسرائیلی و سیاست شهرک‌سازی است.


وزیر خارجه عراق همچنین تنها راه‌حل بحران سوریه را سیاسی و مبتنی بر مبارزه با تروریسم دانست و در خصوص یمن نیز خواستار حمایت از تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ در این کشور شد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته