دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس داوری در گفتگو با آنا:

اشتباهات به سود تیم‌های بزرگ علیه داوران ایجاد هجمه می‌کند/ گل سالم و پنالتی پارس جنوبی گرفته نشد

کارشناس داوری گفت: در دیدار استقلال و پارس جنوبی گل سالم و پنالتی نماینده جم گرفته نشد و اشتباهات به سود تیم‌های بزرگ برای داوران ایجاد هجمه می‌کند.
کد خبر : 442246
IMG-20191025-WA0045.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم استقلال در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال موفق شد برابر پارس جنوبی جم به پیروزی 2 بر صفر دست پیدا کند. برتری آبی‌پوشان در شرایطی رقم خورد که تیم داوری سوت‌هایی زد که به آن‌ها از سوی نماینده شهر جم اعتراض شد و فراز کمالوند سرمربی پارس جنوبی در انتهای بازی اعلام کرد حق تیمش در این مسابقه تضییع شده است.


محمد فنایی در خصوص قضاوت تیم داوری دیدار استقلال و پارس جنوبی که سر داور آن سید رضا مهدوی بود، به خبرنگار ورزشی آنا گفت: مهدوی از داوران جوان و آماده فوتبال ایران است. او جایگیری‌های بسیار خوی دارد و در دادن آوانتاژ تشخیص درستی می‌دهد اما در بازی تیم‌های استقلال و پارس جنوبی، او و کمکش دچار اشتباهاتی شدند که به ضرر نماینده شهر جم شد.


وی ادامه داد: گل سالم تیم پارس جنوبی توسط کمک‌داور به‌اشتباه مردود اعلام شد. دلیل آن هم استرس و تصمیم عجولانه کمک‌داور بود و نباید این گل سالم که فاصله را به حداقل می‌رساند مردود اعلام می‌شد.


کارشناس داوری خاطرنشان کرد: پیش از آنکه گل سالم پارس جنوبی مردود شود، در یکی از ضربات ایستگاهی، وریا غفوری پیراهن حامد پاکدل بازیکن پارس جنوبی را کشید و چون بازی در جریان بود، داور باید در این صحنه نیز اعلام پنالتی می‌کرد. حتی در فیلم تلویزیونی کاملاً مشهود است که پنالتی به سود پارس جنوبی گرفته نشده است.


وی افزود: در اواخر مسابقه توپی به دست عارف غلامی مدافع استقلال در محوطه جریمه آبی‌پوشان خورد که این صحنه به اعتقاد من پنالتی نیست چون دست غلامی در راستای بدن او بود و طبق قوانین می‌توان دست را در راستای بدن قرار داد تا حجم بدن بزرگ‌تر شود. بنابراین من متقاعد نمی‌شوم که آن صحنه پنالتی بوده است.


فنایی با اشاره به اینکه اشتباهات داوران به سود تیم‌های بزرگ، ایجاد شائبه‌های زیادی می‌کند، تصریح کرد: به نظرم مهدوی و تیم او در بازی استقلال با پارس جنوبی دچار اشتباهاتی شد که نماینده شهر جم متضرر شد. این موضوع باعث می‌شود تا این هجمه به وجود آید که داوران به سود تیم‌های بزرگ سوت می‌زنند. باید بپذیریم تیم‌هایی که در لیگ برتر حضور دارند، از لحاظ اقتصادی در خطر هستند و اگر نتوانند خود را در این سطح حفظ کنند و به لیگ آزادگان سقوط کنند، ممکن است آسیب‌های مالی جدی ببینند. بنابراین داوران باید دقت زیادی کنند تا به نفع هیچ تیمی دچار اشتباه سهوی نشوند.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته