دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1398 - 08:43

ادعای خزانه‌داری آمریکا درباره راه‌اندازی مکانیسمی برای تسهیل مبادلات انسانی با ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا که پیش‌تر حتی در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل و زلزله در ایران مانع‌تراشی کرده بود، مدعی شد مکانیسم جدیدی با هدف ادعایی تسهیل مبادلات مربوط به کالاهای بشردوستانه با ایران راه‌اندازی کرده است.
کد خبر : 442224

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت خزانه‌داری و امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند ساز و کار جدیدی با هدف تسهیل مبادلات کالاهای انسان‌دوستانه با ایران راه‌اندازی کرده‌اند. 


این بیانیه در حالی صادر شده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا حتی در زمان وقوع سیل و زلزله در ایران با صدور بیانیه‌هایی از کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این حوادث جلوگیری می‌کرد. 


وزارت خزانه‌داری و امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک هدف ادعایی از راه‌اندازی مکانیسم جدید را ایجاد «شفافیت بیشتر در مبادله کالاهای انسانی» با ایران عنوان کرده‌اند، اما در لوای آن به تکرار ادعاها و اتهامات تکراری علیه تهران پرداخته‌اند. 


در بیانیه خزانه‌داری آمریکا عنوان شده است هم‌زمان «شبکه اجرایی جرائم مالی» وزارت خزانه‌داری آمریکا ایران را طبق بند ۳۱۱ «قانون میهن‌پرستی آمریکا» جزو کشورهای موجد نگرانی‌های عمده در زمینه پولشویی شناسایی و قواعد جدیدی برای محافظت از نظام مالی آمریکا در برابر فعالیت‌های مالی ایران صادر کرده است. 


وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد مکانیسم جدید دولت‌ها و مؤسسات مالی خارجی را ملزم خواهد کرد تدابیر احتیاطی را تشدید و به ارائه اطلاعات مرتبط به خزانه‌داری اقدام کنند. 


منبع:فارس


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته