دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1394 - 11:36

حمله نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا به جورج بوش: تو مقصرحادثه 11 سپتامبر هستی

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، با این جمله «مرکز تجارت جهانی زمان او فروریخت» به جورج بوش، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، که هم‌حزبی او محسوب می‌شود، تاخت.
کد خبر : 44220

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از نشریه انگلیسی «ایندیپندنت»، ترامپ روز جمعه در مصاحبه با تلویزیون «بلومبرگ» آمریکا زمانی که با این پرسش روبه‌رو شد که هنگام برخورد با بحران‌های بالقوه، چگونه آمریکایی‌ها را در امنیت و افتخار حفظ خواهد کرد؟ گفت: من فکر می‌کنم یک قلب بزرگ‌تر از بقیه (روسای جمهوری آمریکا) دارم. من فکر می‌کنم بسیار بیش از آنها صلاحیت دارم. وقتی در مورد «جورج بوش» صحبت می‌کنی- منظورم این است که باید به او بگویی دقیقا بگو چی می‌خواهی، مرکز تجارت جهانی در زمان تو فروریخت.


نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا گفت «جورج بوش» رئیس‌جمهوری پیشین، تا اندازه‌ای مسئول حملات یازدهم سپتامبر 2001 میلادی است که زندگی 2977 نفر را در نیویورک، واشنگتن دی.سی و شنکسویل ایالت پنسیلوانیا گرفت.


در ادامه این گفت‌وگو، «استفانی روله» مجری بلومبرگ، به میان حرف ترامپ آمد و یادآور شد: صبر کنید، شما نمی‌توانید جورج بوش را برای آن موضوع سرزنش کنید.


ترامپ در پاسخ به اظهارات مجری بلومبرگ گفت: او رئیس‌جمهوری بود، درست است؟ او را سرزنش کنیم یا نکنیم در هر صورت او رئیس‌جمهوری بود که در دوره او مرکز تجارت جهانی فروریخت.


وی سپس به انتقاد از واکنش دولت اوباما به حادثه تیراندازی در مدرسه ابتدایی «هوک شنی» در سال 2012 میلادی پرداخت که طی آن 20 کودک و شش نفر از کارکنان جان باختند.


ترامپ گفت: اگر شما به هوک شنی نگاه کنید، هنوز آن آدم‌ها برای کمک التماس می‌کنند. این یک فاجعه است، و این فاجعه در همه جا جریان دارد. دولت ثابت کرد که این، یک فاجعه در دولت اوباما بود. آنچه ما نیاز داریم یک رهبر است. ما رهبر نداریم.


در ادامه مقصر قلمداد کردن جرج بوش در حادثه 11 سپتامبر، جب بوش که اکنون در نظرسنجی‌ها چهارمین نفر پس از ترامپ، بن کارسون و مارکو روبیو در میان نامزدهای جمهوری‌خواه است، در دفاع از برادر بزرگ‌تر خود روز جمعه یک بیانیه در توییتر منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: چه رقت‌انگیز است که دونالد ترامپ از رئیس‌جمهوری به دلیل حادثه یازدهم سپتامبر انتقاد می‌کند. ما مورد حمله قرار گرفتیم و برادرم ما را سالم نگه داشت.


درحالی که این تنها انتقاد ترامپ به مدیریت جرج بوش نیست، او هفته گذشته نیز یک بار دیگر به بوش حمله کرد. ترامپ در گفت‌وگو با سی.ان.ان، جنگ عراق را اشتباهی وحشتناک خواند.







انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته