صنعت بیمه در خدمترسانی به زائران اربعین نگاه اقتصادی ندارد
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی با ابراز قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در عرصههای گوناگون خدماترسانی صنعت بیمه به زائران کربلای معلی، ضمن اعلام این خبر افزود: تعهد فراتر از قواعد بیمهای و اصول ریسکپذیری برای برقراری آرامش دربین شرکتکنندگان یکی از گستردهترین رویدادهای سالانه جهان اسلام از توان بالای تخصصی، فنی و همچنین مسئولیتپذیری اجتماعی صنعت بیمه کشور حکایت دارد.
رئیسکل بیمه مرکزی از پرداخت ۱۵۶ میلیارد ریال خسارت ناشی از بروز حادثه برای ۶۵ جانباخته و سی میلیارد ریال برای ۷۸ فوت شده عادی خبر داد و افزود: در مراسم امسال، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از سوی صنعت بیمه به بیمارستانهای عراق پرداختشده و مبلغ ۵ میلیارد ریال دیگر نیز بابت هزینههای پاراکلینیکی هزینه شده است.
سلیمانی با تأکید بر این نکته که رویکرد صنعت بیمه به رغم ماهیت بازرگانی این صنعت در خصوص مراسم معنوی راهپیمایی اربعین، رویکردی سودآورانه نیست، خاطرنشان کرد: خدمت صادقانه و خالصانه صنعت بیمه به زائران، حذف نگاه اقتصادی و ایفای تعهدات بهصورت حداکثری و پرداخت سریع خسارات، استراتژی اصلی صنعت بیمه در آیینهای این چنینی به شمار میرود.
رئیس شورای عالی بیمه در ادامه از صدور معرفینامه برای یک هزار و دویست حادثهدیده زائرین اربعین به بیمارستانهای کشور با هدف درمان تکمیل در پرداخت هزینه درمان و بستری زائرین عزیز، خبر داد و اظهار داشت: استقرار شبانهروزی همکاران بیمه ایران در موکبهای پیش بینی شده و ارائه خدمات به زائران از دیگر فعالیتهای صنعت بیمه به حساب میآید و در همین راستا دویست تن از همکاران مسلط به زبانهای فارسی و عربی نیز در طول مسیر راهپیمایی به انجام خدمات پرداختند.
وی حضور گسترده صنعت بیمه در میعادگاه بزرگ اربعین را علاوه بر تمامی دستاوردهای معنوی و آثار مثبت روحی، محملی مناسب برای اشاعه فرهنگ بیمه دانست و افزود: ایجاد فضایی امن و آرامشبخش از سوی صنعت بیمه میتواند زمینه همگانی سازی آن را در کشور فراهم کند و ظرفیتهای آن را بیش از پیش به نمایش بگذارد.
رئیسکل بیمه مرکزی، ارائه خدمات متنوع و فراتر از تعهدات بیمهنامهها به شرکتکنندگان در راهپیمایی را در راستای مسئولیتهای اجتماعی صنعت بیمه ارزیابی کرد و گفت: بیمهنامههای راهپیمایی بزرگ اربعین با رویکرد غیراقتصادی طراحی شده که پرداخت خسارات بیش از سقف حق بیمههای دریافتی این حقیقت را به اثبات میرساند.
بر اساس این گزارش، علاوه بر خدمات یادشده، امدادرسانی به حادثه دیدگان، پذیرایی از موکبهای عزاداری، فعالیت در بیمارستانهای صحرایی، راهاندازی گشت سیار پرداخت خسارت و پرداخت هزینههای بیمارستانی ناشی از درمان کامل ۱۲۰۰ زائر اربعین نیز از خدمات دیگر صنعت بیمه به شمار میرود و با توجه به تداوم حضور برخی از زائران و همچنین طول درمان برخی از آسیب دیدگان ارائه خدمت به این عزیزان همچنان ادامه دارد.
بر اساس آمار منتشرشده از سوی صنعت بیمه بیش از سه میلیون بیمهنامه به ارزش حدود چهارصد و پنجاه میلیارد ریال، برای زائران کربلا در ایام اربعین حسینی صادر شده که خسارات پرداختی عدد بیشتری را نسبت به میزان حق بیمه دریافتی نشان میدهد.
انتهای پیام/4129/
انتهای پیام/