دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1398 - 22:36
لاوروف:

عملیات ترکیه در شمال سوریه به پایان خود نزدیک شده است

وزیر خارجه روسیه با اشاره به قریب‌الوقوع بودن پایان عملیات ترکیه در شمال شرقی سوریه گفت که این مساله بستگی به عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد دارد.
کد خبر : 441875

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تاس، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز از پایان قریب‌الوقوع حملات ترکیه در شمال سوریه خبر داد.


وزیر خارجه روسیه در این باره افزود: عملیات ترکیه در شمال سوریه به پایان خود نزدیک شده است و همه چیز به عقب‌نشینی کردها بستگی دارد.


در همین ارتباط، یک مقام آمریکایی گفت: شبه‌نظامیان کُرد سوریه به واشنگتن ابلاغ کردند که منطقه امن در شمال سوریه را تخلیه می‌کنند.


رئیس‌جمهور ترکیه پس از دیدار با پوتین در سوچی روسیه گفت که آنکارا به توافقی تاریخی با روسیه برای جلوگیری از تقسیم سوریه رسیده است.


وی که در سوچی روسیه صحبت می‌کرد، افزود: تلاش می‌کنیم تمامیت ارضی سوریه حفظ شده و هیچ‌گونه چشم طمعی به اراضی سوریه نداریم.


رئیس‌جمهور ترکیه گفت: در این دیدار به توافقی تاریخی برای جلوگیری از گسسته شدن اراضی سوریه دست پیدا کردیم و اسنادی را با روسیه امضا کردیم که بر اساس آن، گروه‌های تروریستی از تمامی مرزهای منطقه امن تا عمق 30 کیلومتر طی 150 ساعت عقب‌نشینی کنند که این عقب‌نشینی شامل تل رفعت و منبج به طور کامل نیز می‌شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته