دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خواجه‌وند:

داور اذعان کرد خلیل‌زاده به او «هیس» نگفت

مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: تجدید نظر خواهی ویژه ما سه‌شنبه گذشته، بلافاصله پس از ثبت رأی استیناف، ثبت شده بود. البته هر دو رأی را همین امروز به ما ابلاغ کردند و با توجه به اظهارات صریح داور مسابقه درج شده در پرونده، برای ما مشخص نیست شجاع خلیل زاده با چه مصداقی از تخلف محروم شده است.
کد خبر : 441862
khaje_vand_3_7.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، مهدی خواجه وند در ارتباط با روند طی شده در پرونده شجاع خلیل‌زاده و مطالب مطرح شده از سوی مقام‌های رسمی مبنی بر اقدام دیرهنگام باشگاه، اظهار کرد: در این پرونده غیر از این‌که مصداق تخلف برای محرومیت مدافع تیم پرسپولیس، تمام موارد شفاف است. با توجه به سؤال‌ها و شبهات رسانه‌های محترم و هواداران عزیز، مواردی را اطلاع رسانی می‌کنیم که از آن جمله ثبت اعتراض باشگاه بلافاصله بعد از ثبت رأی استیناف و بدون فوت وقت است.


وی سپس ادامه داد: قبل از هر چیز باید بگویم نکته بدیهی این است که ابتدا باید رأی به ما ابلاغ یا حداقل در فدراسیون ثبت شود تا ما طبق روال حقوقی بتوانیم به آن اعتراض کنیم و فدراسیون آن را به ثبت برساند. اعتراض ما به رأی استیناف در سه‌شنبه گذشته انجام شد ولی مسئله این است که اعتراض ما به محض اطلاع از متن رأی و هم‌زمان با آن بود. یعنی در زمانی سریع‌تر از این، امکان اقدام وجود نداشت پس چگونه ممکن است کاهلی و تأخیر اتفاق افتاده باشد؟! ما امکان انجام زودتر این امر را هم داشتیم ولی به ما گفتند رای ثبت نشده که بتوانند اعتراض ما را در سیستم ثبت کنند.


خواجه‌وند در ادامه خاطرنشان کرد: این در حالی است که همان سه‌شنبه گذشته نیز رأی در واقع به ما ابلاغ نشده بود بلکه پس از پیگیری مداوم و چند روزه‌ای که داشتیم بالاخره روز سه شنبه گفتند امضاها کامل شده و رأی صادره شماره خورده و ثبت شده است. به این ترتیب از متن حکم به‌صورت مکتوب مطلع شدیم و امکان ثبت تجدید نظرخواهی ویژه باشگاه پرسپولیس امکان‌پذیر شد که این اقدام همان روز و همان‌جا صورت گرفت.


مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: همان روز وعده داده شد که کمیته استیناف روز جمعه نفیاً یا اثباتاً نظر خود را اعلام کند. مکرر هم پیگیر این موضوع بودیم تا بتوانیم در زمان وعده داده شده رأی را دریافت کنیم. این پیگیری برای روز شنبه هم انجام شد، اما رأی در نهایت ظهر یک‌شنبه به ما اعلام شد و این زمانی بود که بازیکن یک برنامه تمرینی کامل را هم پشت سر گذاشته بود.


خواجه‌وند افزود: موضوع فقط این نیست که ما بلافاصله بعد از اعلام فدراسیون مبنی بر ثبت رأی اعتراض خود را تقدیم کردیم بلکه باید بگویم رأی اولیه مبنی بر تأیید رأی کمیته انضباطی و رأی دوم مبنی بر تعلیقی شدن یک جلسه محرومیت تازه امروز سه‌شنبه و هم‌زمان با هم به ما ابلاغ شده است. در حکم استیناف که دو جلسه محرومیت را تأیید کرده است نیز یک نکته خیلی مهم وجود دارد و آن اظهارات داور مسابقه است که ادعای ما و اظهارات شجاع خلیل زاده را تأیید می‌کند. در حکم آمده است که در جریان جلسه، تلفنی با داور مسابقه صحبت شد و ایشان اذعان کرده‌اند که شجاع خلیل‌زاده  با حرکت انگشت ، علامت "هیس" را نشان نداده‌اند. ما هم در لایحه آورده بودیم که بازیکن در این صحنه می‌گوید: "به خدا، پنالتی نبود."


وی در پایان گفت: به‌صراحت مشخص است که بازیکن برای تخلف صورت نگرفته محروم شده است و خود محرومیت جای سؤال دارد. البته استیناف در رأی خود آورده است که بازیکن اقدام به تحریک تماشاگران کرده است اما چه در رای کمیته انضباطی و چه در رأی استیناف مستند نگفته‌اند که کدام حرکت مصداق تحریک تماشاگر بوده است که بشود دفاعی را مطرح کرد. حکم باید به استناد تخلف باشد و این در رای نیست و موضوع حرکت دست شجاع خلیل زاده هم با توضیح داور مسابقه منتفی شده بود.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب