دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1398 - 17:50
در مراسم امضای تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومى مطرح شد؛

نوید تأمین ١٠ هزار تاكسی، انقلاب بزرگی در نوسازی حمل و نقل عمومی است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: نوید تأمین ۱۰ هزار دستگاه تاکسی از سوی شرکت ایران خودرو تا پایان سال جاری، انقلابی بزرگ در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور خواهد بود.
کد خبر : 441846
photo_2019-10-22_17-48-02.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومى معاونت حمل و نقل و ترافيک شهردارى تهران، محسن پورسيدآقايى امروز در مراسم امضاى تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومى و تحويل خودروهاى تاكسى مطابق ماده ١٢ قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير توسط شرکت ایران خودرو برگزار شد، با اشاره به اين‌كه نوسازى ناوگان عمومى كشور، اقدامى مهم و البته پيچيده است گفت: ناوگان تاكسيرانی يک ناوگان خدمات اجتماعی است كه بايد به مردم خدمتی ارزان و باكيفيت ارايه دهد، معتقدم اگر می‌خواهيم به مردم بگوييم از خودروی شخصی كمتری استفاده كنند بايد ناوگان عمومی كارآمد، ارزان و باكيفيت هم در اختیارشان قرار دهیم.


معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد شد، تا پایان سال، ۱۰‌هزار دستگاه تاکسی از سوی ایران خودرو به‌منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور تحویل خواهد شد که انقلابی بزرگ در نوسازی و توسعه حمل‌ونقل عمومی کشور خواهد بود.
 
معاون شهردار تهران با اشاره به اين‌كه طی ٢ سال گذشته به دليل پاره‌اى مشكلات در بخش توليد و اقتصاد، روند نوسازی متوقف شده بود گفت: امروز همه بخش‌ها برای نوسازی ناوگان عمومی كشور اعلام آمادگی كردند و نگاهمان به «ايران خودرو» صرفاً يک شركت نيست بلكه معتقدم ايران خودرو نماد ملی صنعت يک كشور است كه می‌توانيم با تكيه بر اين صنعت، ترافيک وآلودگی هوا را مديريت کنیم و كاهش دهيم.
 
معاون شهردار تهران با بيان اين‌كه سال گذشته تنها ٦٠٠ دستگاه تاكسی به تهران تحويل شده است اظهار کرد: امروز ۶۰ دستگاه تاكسی جديد از سوی ايران خودرو به شهرداری تهران تحويل داده شد و قرار است این تعداد به ۵۰۰ دستگاه برسد.
 
پورسيدآقايى با تأكيد بر اين‌كه مينی‌بوس یک مد حمل‌ونقلی مهم و البته کارآمد در شهر تهران است گفت: متأسفانه در گذشته به دلیل مشکلاتی که در بخش نوسازی ناوگان  مینی‌بوس به‌وجود آمد، این مد حمل‌و‌نقلی حذف شد،  در دوره‌ جدید مدیریت شهری معتقدیم خطوط مینی‌بوس باید به شهر بازگردد که مقدمات اجرای آن اکنون فراهم شده است.


معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش خودروهای ون در جابه‌جایی مسافر در کلان‌شهر تهران اشاره کرد و گفت: امروزه، خودروی سواری پاسخگوی حجم جمعیت مسافران پایتخت نیست و باید از خودروی ون که سه برابر ظرفیت یک خودروی تاکسی جابه‌جایی مسافر دارد هم استفاده شود، به همین منظور نوسازی خودورهای ون پایتخت نیز باید در اولویت قرار گیرد، امیدواریم به کمک و همیاری ایران خورو معضل حمل‌ونقل عمومی شهر را حل کنیم.
 
بنا بر این گزارش، تفاهم‌نامه نوسازى ناوگان حمل و نقل عمومى و تحويل خودروهاى تاكسى مطابق ماده ١٢ قانون رفع موانع توليد رقابت پذير صبح امروز(٣٠ مهر ماه) با حضور معاون شهردار تهران و مدير عامل شركت ايران خودرو، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور و اصحاب رسانه  منعقد شد.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته