دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1398 - 17:12
ماجرای مدیرانی که به جای پاسخ اتهام می‌زنند؛

رفتار خارج از عرف صداوسیمای استان اصفهان/ رسانه ملی باید بلندگوی مشکلات مردم باشد نه مدافع مدیران خاطی!

پس از انتشار فیلمی از سوی خبرگزاری آنا، سیمای استان اصفهان به جای مطالبه‌گری و پیگیری حقوق ضایع‌شده مردم شهرستان خوانسار، آنتن رسانه ملی را در اختیار مدیری قرار داد که به جای پاسخ اقدام به اتهام‌زنی کرد.
کد خبر : 441704
139402311231059495339644.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، چندی قبل بود که گزارشی با عنوان «وضعیت اسفبار در سازمان ثبت اسناد یک شهرستان+فیلم» در خبرگزاری آنا منتشر شد و اشاره‌ای به مشکلات مردم و ارباب رجوع در خصوص عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک خوانسار داشت که با واکنش عجیب و دور از انتظار این اداره روبه‌رو شد و مدیران ثبت اسناد و املاک خوانسار با ارسال جوابیه‌ای که بیشتر مشابهت تطبیقی به تهدید داشت و از ادبیات سخیفی نیز در آن  استفاده شده بود، نسبت به این گزارش اعلام موضع کردند.(اینجا بخوانید)


در کنار جوابیه پر از ابهام مرکز ثبت اسناد خوانسار، انتشار گزارشی در یکی از بخش‌های خبری صداوسیمای استان اصفهان نیز تعجب مخاطبان را برانگیخت. در این گزارش که به صورت کاملاً یک‌طرفانه به موضوع نگریسته شده بود، علی بهبهانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان به جای پاسخ به افکار عمومی و عذرخواهی از ارباب رجوعی که روزانه ساعت‌ها معطل پاسخگویی مدیران مرکز مذکور می‌مانند، رسانه منتشرکننده فیلم و ارباب رجوعی را که اقدام به فیلمبرداری از باجه‌های خالی مرکز ثبت اسناد خوانسار نموده بود متهم کرد.


بهبهانی به خبرنگار سیمای اصفهان می‌گوید: «این فرد به تلافی اینکه نتوانسته به آنچه که می‌خواسته برسد، در ساعتی که همکاران ما یک روز در میان باید برای بازدید ملک از اداره خارج شوند، جوری این فیلم را طراحی می‌کند که صندلی‌های خالی این افراد اینگونه به چشم بیاید.»


 





فیلم مصاحبه علی بهبهانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک اصفهان با صدا و سیمای استان

اما آنچه که حائز اهمیت است اشاره به اصل این ماجرا و سپس نحوه پاسخگویی مدیران این سازمان و رفتار یک‌جانبه‌گرایانه نماینده رسانه ملی در استان اصفهان نسبت به انعکاس و پیگیری مشکلات مردمی بود که در ادامه می‌آید:


1- انعکاس مشکلات مردم و سپس جوابیه ثبت اسناد و املاک خوانسار که در بالا به آن اشاره شد، یکی از وظایف رسانه‌ها در تشریح و انعکاس دغدغه‌ها و مشکلات مردم است که اگر جز این باشد یا آن رسانه به وظایف خود عمل نکرده و یا گرفتار تعارفات سیاسی و اقتصادی با ادارات و سازمان‌ها در خصوص کمرنگ‌ کردن انعکاس مشکلات مردم و پررنگ کردن فعالیت آن ادارات و سازمان‌ها شده است.


2- درحالی که در گزارش منتشرشده در خبرگزاری آنا به‌وضوح  اختلال در ارائه خدمات ثبتی قابل مشاهده بوده و حتی جوابیه اداره ثبت اسناد و املاک خوانسار هم به‌طور ضمنی و تلویحی عدم حضور کارمندان بخش‌های مورد اشاره را با ذکر دلایلی از جمله در مرخصی به سر بردن 3 نیرو و یا حضور هم‌زمان 4 نفر در بخش بایگانی تأیید می‌کرد، متأسفانه مدیرکل محترم ثبت اسناد و املاک استان اصفهان که باید به عنوان خدمتگزار مردم دغدغه‌ای به جز ارائه خدمت بدون منت بر روی مردم نداشته باشد با استفاده از الفاظی همچون «انتقام جویی» و یا «نقشه‌برداری برای استفاده در فضای مجازی» و زدن اتهام به ارباب رجوعی که از این اختلال خدمتی فیلم‌برداری کرده با این عنوان که «شخص فیلم‌بردار به دلیل نداشتن پرونده مالکیتی بر روی این اسناد پس از اینکه پاسخ مثبتی از کارکنان این اداره نمی‌گیرد، اقدام به تهدید کارکنان می‌کند» عملاً از دایره شخصیت حقوقی خود خارج شده و به‌عنوان شخصی که به‌دنبال تطهیر کم‌کاری اداره زیردست خود است روی به اتهام‌زنی می‌آورد. انتظار می‌رفت، مدیرکل محترم ثبت اسناد و املاک استان اصفهان لااقل اصل ماجرا و نحوه جوابیه اداره زیردست خود را مورد بررسی قرار می‌داد و سپس اقدام به مصاحبه با صدا و سیما می‌کرد.


3- نحوه انعکاس موضوع اختلال در ارائه خدمات ثبتی شهرستان خوانسار توسط صدا و سیمای استان اصفهان، پیگیری این مشکل توسط این رسانه و سپس گفتگوی یک‌طرفه با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان به همراه نریشنی که مجری این برنامه با عنوان «تغییر شیوه‌های انتقام‌گیری با گرفتن فیلم از یک اداره و پخش آن در فضای مجازی» از آن استفاده کرد مبحثی است که جای نقد جدی دارد. رسانه‌ای که از بیت‌المال ارتزاق می‌کند و باید نسبت به انعکاس مشکلات مردم و پیگیری آن از مسئولان اهتمام داشته باشد نه‌تنها نسبت به این مشکل دغدغه‌ای نداشت بلکه تریبونش را در مقام قضاوت نهاده و بدون آنکه پیگیری دقیقی نسبت به آنچه که در اداره ثبت اسناد و املاک خوانسار می‌‌گذرد داشته باشد، در گزارش پخش‌شده توسط آن رسانه از این اقدام فرد معترض با عنوان انتقام‌گیری نوین یاد شد و البته در اقدامی عجیب‌تر با فراهم کردن فضایی برای مصاحبه یک‌طرفه با مدیرکل ثبت اسناد و املاک اصفهان سعی به انحراف کشاندن اصل موضوع و تقلیل آن به یک باج‌گیری و انتقام‌گیری تنها یک ارباب رجوع داشته است.


4- قبل از اینکه این گزارش به‌عنوان انعکاس بخشی از مشکلات مردم و شهروندان در خبرگزاری آنا منتشر شود، امید می‌رفت مدیران اداره ثبت اسناد و املاک خوانسار نسبت به این نحوه مدیریت و عملکرد در خصوص ارائه خدمت به مردم و شهروندانشان عذرخواهی کرده و سعی در رفع آن با استفاده از تمامی ظرفیت خود برای خدمت مردم باشند ولی نه‌تنها چنین انتظاری روی تحقق به خود ندید بلکه در اقدامی عجیب‌تر مدیرکل ثبت و اسناد استان اصفهان هم نسبت به این عملکرد موضع تطهیر گرفته و شاکی اصلی این گزارش را در مقام متهم در نظر گرفت.


حال با تمام این اتفاقاتی که افتاده است به‌نظر می‌رسد باید پیگیری این بخش از مشکلات مردم که در حوزه وظایف رسانه‌هاست را در رأس هرم مدیریتی این اداره که سازمان ثبت و اسناد کشور است جستجو کنیم و امیدوار باشیم با عنایت به دغدغه‌ای که با حضور آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه در دستگاه قضائی کشور برای حل مشکلات مردم شکل گرفته نه‌تنها دیگر مدیری چشم خود را بر روی کم و کاستی‌های زیرمجموعه خود نبندد، بلکه جلوتر از رسانه‌ها نسبت به پیگیری مشکلات مردم اقدام کند؛ اتفاقی که در دوره جدید مدیریت دستگاه قضائی شاهد آن خواهیم بود.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته