دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1398 - 00:15
سرمربی اسبق تکواندو در گفتگو با آنا:

تکواندوکاران در راه المپیک کار سختی دارند/ هنوز کسب سهمیه قطعی نیست

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو گفت: ملی‌پوشان تکواندو برای کسب سهمیه المپیک باید در تمامی رقابت‌ها شرکت کنند به همین خاطر فشار زیادی روی آن‌ها است و نباید هیچ فرصتی را از دست بدهند.
کد خبر : 441582
asain-club-2018-B.jpg

مرتضی کریمی در گفتگو با خبرنگار حوزه رزمی گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم ملی تکواندو در رقابت‌های جایزه بزرگ بلغارستان گفت: ملی‌پوشان تکواندو با توجه به شرایطی که برای کسب سهمیه المپیک دارند، خیلی تحت فشار هستند و در همه مسابقات باید شرکت کنند. متأسفانه در مسابقات جهانی منچستر برخی از ملی‌پوشان ما نتوانستند به دلیل عدم صدور ویزا شرکت کنند، به همین خاطر امتیاز آن مسابقه را از دست دادند. بنابراین برای جبران امتیازات از دست رفته باید در همه مسابقات به میدان بروند. طبیعی است که با این شرایط تکواندوکار نمی‌تواند در هر میدان موفق شود.


وی افزود: در طول یک سال هر تکواندوکار تنها می‌تواند دو بار در دوران اوج باشد. در مسابقات جایزه بزرگ بلغارستان به‌خوبی مشخص بود که تکواندوکاران ما از نظر آمادگی شرایط ایده‌آلی نداشتند و شاید سرمربی تیم تنها هدفش این بوده که ملی‌پوشان در شرایط مسابقه حضور داشته و نیم‌نگاهی هم به کسب امتیاز داشته باشند. از تیم پنج نفره اعزامی به این رقابت‌ها تنها دو تکواندوکار موفق به کسب مدال برنز شدند و از این نتیجه کاملاً مشخص است بازیکنان ما در اوج آمادگی نبودند.


سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو در مورد سهمیه المپیک توکیو گفت: در حال حاضر هیچ سهمیه‌ای قطعی نشده است. طبق اعلام فدراسیون جهانی چهار تکواندوکار نخست رنکینگ جهانی به‌صورت مستقیم جواز حضور در المپیک توکیو را به‌دست می‌آورند. در حال حاضر از ایران سجاد مردانی در وزن 80 کیلوگرم و آرمین هادی‌پور در وزن 58 کیلوگرم جزء چهار نفر نخست رنکینگ جهانی هستند اما با این‌حال حضور آن‌ها در المپیک توکیو هنوز قطعی نیست چرا که فینال جایزه بزرگ مسکو پیش روی تکواندوکاران ماست و با توجه به اهمیت این مسابقه ممکن است شرایط رنکینگی ملی‌پوشان تغییر کند. امیدوارم تکواندوکاران ما امسال بتوانند سهمیه المپیک را به‌دست بیاورند.


کریمی هم‌چنین در مورد برنامه تیم ملی تکواندو که بلافاصله در دو تورنمنت کرواسی و صربستان شرکت می‌کنند، اظهار کرد: قطعاً شرایط خیلی سخت‌تر خواهد شد، به این خاطر که ملی‌پوشان ما در رقابت‌های جایزه بزرگ بلغارستان از نظر آمادگی در شرایط ایده‌آل نبودند و حالا باید بلافاصله راهی صربستان شوند. به‌طور حتم حضور در این دو تورنمنت، ملی‌پوشان ما را خسته‌تر از گذشته خواهد کرد اما با توجه به شرایط تیم ملی ما چاره‌ای نداریم و نیاز است که تکواندوکاران در مسابقات مختلف شرکت کنند تا بتوانند امتیازات لازم برای کسب سهمیه را جمع‌آوری کنند.


وی تأکید کرد: حتی اگر تیم ملی می‌توانست در رقابت‌های جایزه بزرگ بلغارستان شرکت نکند و به ملی‌پوشان استراحت بدهد، به نفع ما می‌شد اما شرایط تکواندو و نزدیکی حریفان به ملی‌پوشان ما باعث شده است که چنین تصمیماتی گرفته شود. امیدوارم که حضور در رقابت‌ها باعث تحلیل ملی‌پوشان ما نشود و با یک برنامه درست و عاقلانه پیش بروند.


پیشکسوت تکواندو در مورد وضعیت میرهاشم حسینی برای کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: میرهاشم شرایط سخت‌تری نسبت به دیگر تکواندوکاران دارد چرا که او نتوانست در مسابقات جهانی شرکت کند و امتیاز آن مسابقات را از دست داد. در مرحله سوم مسابقات جایزه بزرگ هم مقابل حریف کره‌ای خود شکست خورد و نتوانست امتیازی کسب کند. در حال حاضر اختلاف امتیاز میرهاشم با حریف بلژیکی خود در رنکینگ جهانی تنها 9 امتیاز است. بنابراین کار خیلی سختی دارد. اگر میرهاشم در این مسابقه به یک مدال برنز می‌رسید، حداقل شرایطش خیلی بهتر می‌شد. خوشبختانه حریف بلژیکی او هم در این رقابت‌ها شکست خورد و نتوانست جای میرهاشم را بگیرد. در المپیک 2012 بهنام اسبقی تنها با یک یا دو امتیاز اختلاف نتوانست سهمیه المپیک را به‌دست آورد.


وی گفت: یکی از نقاط ضعف تیم ملی تکواندو این است که ما به‌راحتی امتیاز به‌دست می‌آوریم اما به همان راحتی هم آن‌ها را از دست می‌دهیم. این موضوع باید مورد توجه کادر فنی قرار بگیرد و در مسابقات پیش رو آن را برطرف کنند. در همین مسابقه، میرهاشم بازی برده را باخت. درست است که بحث داوری و اخطارهای بی‌مورد او باعث شد که میرهاشم در این مسابقه شکست بخورد اما در یک مسابقه در میدان المپیک، تمام این موارد در نظر گرفته می‌شود و ملی‌پوشان ما نباید به همین راحتی تسلیم حریف شوند. امیدوارم که تکواندو بتواند سهمیه‌های حضور در المپیک را به‌دست بیاورد چرا که مردم هم از ملی‌پوشان ما توقع دارند.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته