دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1394 - 13:08

آیت‌الله جنتی: برجام را تمام شده بدانیم و درباره آن بحث نکنیم

آیت‌الله احمد جنتی، خطیب نماز جمعه این هفته تهران، تصویب طرح برجام در مجلس گفت:برجام در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده و اعضای این شورا نظرشان را درباره توافق هسته‌ای دادند و اجرای آن را تأئید کردند اما هنوز رهبر معظم انقلاب آن را امضاء‌ نکرده است.
کد خبر : 44152

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران درباره شهادت سردار همدانی و تشییع باشکوه مردم و علاقه مردم نسبت به سرداران و ایثارگران کشور و با یادآوری جای خالی آیت‌الله خزعلی و آیت‌الله مهدوی کنی، اظهار کرد: آیت‌الله خزعلی دلش از انحراف پر از غصه بود و دشمن سرسخت انحراف بود.


وی با اشاره به فاجعه منا تأکید کرد: مسئله منا٬ مسئله کشنده‌ای بود که غم و غصه دل‌ها را زیاد کرد و نمی‌دانیم چطور می‌شود در حرم امن خدا که حتی آهو، گنجشک و پرنده امنیت دارد٬ یک عده زیر دست و پا، له شوند و عده‌ای از گشنگی و تشنگی بمیرند.


دبیر شورای نگهبان افزود: تعداد کشته‌ها حدود ۴۰۰ و تعداد مفقودان حدود ۶۰ نفر هستند که مفقودان با ارزشی هم در میان آنها بودند. با توجه به این وضع لازم است کمیته حقیقت‌یاب زود‌تر رسیدگی کند. اما اطمینان دارم تا حمایت آمریکا از عربستان هست٬ تنها به ‌صدور بیانیه‌ای کفایت می‌کنند و مسئله را تمام می‌کنند.


وی درباره واکنش مقام معظم رهبری درباره فاجعه منا گفت: خدا عزت رهبر انقلاب را به خاطر عکس‌العملشان نسبت به مقام‌های آل‌سعود زیاد کند. واکنش مقام معظم رهبری باعث شد، مقام‌های عربستان کار را پیش ببرند و همکاری کنند الان هم دولت و دستگاه قضایی باید پیگیری کنند تا مسئله منا فراموش نشود.


آیت‌الله جنتی در خصوص تصویب برجام اظهار کرد: بعضی خیال می‌کنند مجلس برجام را تأیید کرد. اما درست‌تر آن است که شورای عالی امنیت ملی آن را تأیید کرد و کار مجلس تنها در حاشیه برجام بود و تنها دولت را موظف کرد که اقدام متقابلی را در برابر آمریکایی‌ها داشته باشد که خوب هم بود. نماینده‌ها واقعا کار کردند و کمیسیون ویژه زحمت کشیدند.


وی افزود: برجام هرچه بود٬ باید آن را را تمام شده حساب کنیم و پس از تأیید برجام٬ باید پیامدهای آن و عهدشکنی‌های آن‌ها را در نظر گرفت. لغو تحریم‌ها فلسفه مذاکرات بود. لذا الان باید به این فکر کنیم که چگونه آنها تعهداتشان را عملی کنند.


دبیر شواری نگهبان گفت: باید مراقب باشیم که طرف‌های مقابل ما عهدشکن هستند و پای عهد و پیمانشان نمی‌مانند. باید ببینیم در اجرای برجام 1+5 چه می‌کند. آنان هزاران بهانه می‌آورند و به جای اینکه ما آنان را محکوم کنیم، آنان ما را محکوم می‌کنند.‌ راه برای شیطنت طرف مقابل بسیار باز است. لذا باید به‌شدت مراقب باشیم.


آیت‌الله جنتی با بیان اینکه باید از حداکثر ظرفیت توافقنامه هسته‌ای به نفع خودمان استفاده کنیم، خاطرنشان کرد:‌ رسانه‌ها درباره برجام اطلاع‌رسانی‌های خوبی کردند، به‌نظرم بهتر است موضوع برجام را دیگر تمام شده تلقی کنیم و در محافل عمومی آن را مورد بحث قرار ندهیم، اینکه خیر بود یا شر، خوب بود یا بد، هرچه بود تمام شده بدانیم و سراغ پیگیری حقوقمان از سند توافق هسته‌ای برویم و مراقب شیطنت طرف مقابل باشیم.


آنان به دنبال نفوذ به ارکان مختلف نظام هستند، یکی از ارکان تصمیم‌گیری در کشور مجلس شورای اسلامی است، سعی می‌کنند هرچه می‌توانند عوامل و نفوذی‌‌های خودشان را به مجلس بفرستند

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: لغو تحریم‌ها فلسفه توافق هسته‌ای است. باید لغو تحریم‌ها جدی گرفته شود،‌اگر تحریم‌‌ها لغو شود نشان‌دهنده به نتیجه رسیدن برجام و مذاکرات هسته‌ای است اما اگر طرف مقابل به دنبال عهدشکنی در این زمینه بود و می‌ خواست به جای لغو تحریم‌ها آنها را متوقف و یا تعلیق کند، نشان می‌دهد که برجام نتیجه‌ای نداشته و بی‌فایده بوده است اما امیدواریم تحریم‌ها لغو شوند.


وی در باره اینکه غرب به دنبال حکومت بر منطقه است یادآور شد: غربی‌ها می‌خواهند منطقه و جمهوری اسلامی ایران را قبضه کنند، آنان می‌خواهند سیاست‌هایشان را در ایران حاکم کنند و بسیار هم در این مورد جدی هستند؛ آنان به دنبال نفوذ به ارکان مختلف نظام هستند، یکی از ارکان تصمیم‌گیری در کشور مجلس شورای اسلامی است، سعی می‌کنند هرچه می‌توانند عوامل و نفوذی‌‌های خودشان را به مجلس بفرستند.


دبیر شورای نگهبان ادامه داد: می‌خواهند در تصمیمات دولت هم نفوذ کنند، می‌خواهند درباره فرهنگ در جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ غربی را حاکم کنند، این موارد سیاست‌هایی است که آنان به دنبال آن هستند، بعد از برجام سراغ این موارد خواهند آمد، اما ان‌شاالله این آرزوها را به گور خواهند برد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته