دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1398 - 19:39
پرونده برنامه محوری احزاب-1/ فروزنده در گفتگو با آنا:

وقتی مردم از سلبریتی‌ها تأثیر بگیرند، نمی‌توان از انتخاب اصلح حرف زد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تا زمانی‌که حمایت سلبریتی‌ها از یک کاندیدا بر روی رأی مردم تأثیرگذار باشد، نمی‌توان از انتخاب اصلح صحبت کرد.
کد خبر : 441501

لطف‌الله فروزنده در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، گفت: متأسفانه فضای انتخاباتی کشورمان، فضای شعار است و هر حزبی یا هر کاندیدایی بتواند بهتر شعار دهد، او پیروز انتخابات می‌شود؛ به همین دلیل نه‌تنها مشکلات حل‌وفصل نمی‌شوند، بلکه بر مشکلات کنونی نیز افزوده می‌شود.


وی با بیان این‌که مردم باید از احزاب مختلف برنامه بخواهند، تصریح کرد: مردم باید بررسی کنند آیا احزابی که کاندیداهای مورد نظر خود را معرفی می‌کنند، دارای برنامه هستند یا توان حل مشکلات را دارند یا خیر؛ پس ضروری است که از نامزدهای انتخاباتی برنامه بخواهند و فقط به شعارهایشان دل خوش نکنند.


کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نخبگان سیاسی باید تلاش کنند تا فضای انتخاباتی از شعار به سمت فضای منطقی هدایت شود.


فروزنده با اشاره به این‌که بلوغ سیاسی مردم یکی از عوامل مهم در انتخاب اصلح محسوب می‌شود، گفت: تا زمانی‌که حمایت سلبریتی‌ها از یک کاندیدا بر روی رأی مردم تأثیرگذار باشد، نمی‌توان از انتخاب اصلح صحبت کرد.


عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در افزایش بلوغ سیاسی مردم تأکید کرد: رسانه‌ها باید روشنگری کنند و احزاب را به چالش بکشند، اما متأسفانه رسانه‌های کشور، حزبی و گروهی عمل می‌کنند.


به گفته فروزنده؛ اگر مردم توقعات و انتظارات خود را به احزاب بگویند و از آن‌ها برنامه طلب کنند، قطعاً احزابی رشد خواهند کرد که اهل برنامه و راهکار هستند؛ در غیر این‌صورت احزاب فقط شعار خواهند داد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب