دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نادعلیزاده - موکب فاطمه الزهرا(س) /////////

/////////
کد خبر : 441479

خودتان را معرفی بفرمایید.


- ولی‌الله نادعلی‌زاده.


شغل‌تان؟


- کشاورز هستم.


از کدام منطقه؟


- از آموزش 0024


از کدام شهر؟


- موکب حضرت فاطمه زهرا(س) قائمشهر است و با همت جوانان و اهالی قائمشهر از سال 94 شروع به کار کرده و امسال سال چهارم فعالیت آن است. این موکب ما در عمود 287 است و آنجا با بچه‌های عراقی هستیم. گستردگی کار آنجا هم از اینجا بزرگ‌تر است و آنجا هم روزانه تقریباً 10 هزار پُرس غذا سرو می‌شود و تقریباً روزی 2 هزار نفر را اسکان می‌دهیم.


2 هزار نفر (صدای باد شدید، حرف‌ها مفهوم نیست)...


- هم آقا و هم خانم. خدمات مختلفی را آنجا ارائه می‌دهیم به‌ویژه خدمات فرهنگی آنجا خیلی کم‌نظیر و بی‌نظیر است که با حضور طلبه‌های ؟؟؟ المصطفی به هفت زبان زنده دنیا تبلیغ اربعین و مهدویت و رابطه اربعین و ظهور در آنجا تبلیغ می‌شود. 0145 عمود 287 ما در حوزه کودک برای بحث فرهنگی کارهای مختلفی داریم. بازی کودکان که به‌خصوص بچه‌های عراقی که در اربعین و پیاده‌روی شرکت می‌کنند، آنها را با نقاشی چهره‌شان، با پازل‌های فکری که در حوزه کار روایت اربعین یا حدیثی از 0210 آنجا به زبان عربی کار می‌شود. شاید بتوانم بگویم بیش از 20 هزار کودک در آنجا مشغول برنامه می‌شوند و به همه آنها جوایزی هدیه داده می‌شود. آنجا هم برنامه‌های سخنرانی و ؟؟؟ برنامه‌هایی است که روتین است و همه موکب‌ها دارند، آنجا هم برقرار می‌شود. برای اولین بار در مسیر اربعین هم در همان 287 موکب ما مه‌پاش و گلاب‌پاش که روی مسیر جاده و سایه‌بان را آنجا احداث کردیم که در سقف مسیر پیاده‌روی مه‌پاش را که با سیستم تانک و با پمپ که هم گلاب و هم مه‌پاش را جهت خنک کردن و هم ایجاد سایه احداث کردیم که حداقل یک قطعه کوچک را به صورت آزمایشی امسال اجرا کنیم و اگر خدا بخواهد و هر کدام از موکب‌های اطراف ما در مسیر بخواهند، آمادگی داریم تا چند کیلومتر از مسیر را هم سایه‌بان اجرا کرده و هم مه‌پاش کنیم و اگر خیرینی هم پیدا شوند که هزینه‌اش را بدهند در خدمت‌شان هستیم. در شهر کربلا هم در منطقه حی‌الرمضان مدرسه قمر بنی‌هاشم اینجا هم تقریباً ظرفیت 1600 تا 1700 نفر اسکان را ایجاد کردیم و آشپزخانه، حمام و دستشویی در مدرسه احداث کردیم و سعی کردیم زیرساخت‌های مدرسه را درست کنیم، مدرسه را نقاشی کامل کرده و چهره و رنگ و لعاب مدرسه را عوض کردیم. امسال هم جهت برودت هوا برای هر دو موکب خودمان تقریباً 40 و خرده‌ای کولر خریداری کردیم و در هر دو موکب ما بیش از 200 و خرده‌ای هزار بطری آب معدنی را توزیع کردیم.


اینها از کجا تهیه می‌شود؟ از عراق خریدید یا از ایران خریده شده است؟


- بطری‌های آب را از همین‌جا تهیه کردیم. اکثر کالاها را از ایران می‌آوریم ولی بعضی از کالاها مثل آب معدنی را از همین‌جا تهیه می‌کنیم.


برنجی که می‌دهید برنج خودتان است؟


- اینها برنج طارم محلی شمال است که بهترین برنج ایران است و در روستاهای منطقه شهر کیسه‌های پنج کیلویی پخش و جمع‌آوری شده و 8 تن برنج را برای زائران عزیز به اینجا آورده و در دو موکب پخت کردیم.


همه را مردم کمک کردند؟


- فکر نمی‌کنم هیچ دستگاه و ارگانی حتی 100 هزار تومان به ما کمک کرده باشد و همه‌اش کمک‌های مردمی است.


مردم چقدر کمک کردند؟


- در اربعین 98 هزینه ما از مرز یک میلیارد تومان گذشت.


یعنی مردم قائمشهر یک میلیارد کمک کردند؟


- بله. فقط در بحث دارو و تجهیزاتی که الان در درمانگاه ما مستقر است نزدیک به نیم میلیارد تومان است. ما از یک میلیارد خیلی گذشته‌ایم.


این دارو و تجهیزات را مردم تقبل کردند یا داروخانه‌ها هم مشارکت داشتند؟


- داروخانه‌ها و یک بخشی هم از سوی بیمارستان‌های شهر ما و تأمین اجتماعی کمک کردند که باید ناگفته نماند که در حوزه دارو فقط به ما کمک کردند که آن هم خب وظیفه ذاتی‌شان بود ولی اکثر داروهای ما را خودِ 40 تا 50 داروخانه شهر ما هر کدام بخشی را تأمین کردند.


تیمی در قائمشهر وجود دارد که اینها را جمع‌آوری می‌کند؟


- بله. حدود 300 تا 400 نفر فقط مسئول جمع‌آوری نذورات در محله‌های مختلف هستند که در مساجد و پایگاه‌های بسیج اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌کنند.


از اربعین امسال تا اربعین سال بعد جمع‌آوری کرده و می‌آورند؟


- بله. قلک‌ها و کیسه‌هایی مخصوص این کار وجود دارد. بعضی از اقلامی را که مورد نیازمان است در مساجد، محله‌ها و در پایگاه‌های بسیج اعلام می‌کنیم. ما 180 خادم داریم و نزدیک 12 تریلر بار از ایران آوردیم.


اینجا؟ همین مدرسه؟


- اینجا و توراهی. علاوه بر آن هم می‌بینید که ما شاید هفت تا هشت تریلر بار و امکانات دیگر از همین‌جا می‌خریم. مجموع بارهای ما شاید حدود 20 تریلر باشد. در بحث کمیته‌های ما در ستاد اربعین موکب ما هشت کمیته داریم. کمیته‌های مختلفی هستند شامل کمیته خادمان، کمیته جمع‌آوری نذورات، کمیته پشتیبانی، کمیته اسکان، کمیته فرهنگی، کمیته بانوان، کمیته درمان و کمیته امنیتی است. اینها کمیته‌های مختلفی است که هر کدام‌شان هم بخش‌ها و اجزای مختلفی دارد و در 0730 فعال هستند و فعالیت‌های مختلف را با افرادی که خودشان شناسایی کرده و خادمان را جذب می‌کنند، به انجام می‌رسانند. خادمان ما هم نیروهای متعهد، خوب و پابه‌کار هستند که الحمدلله از آنها راضی هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب