دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1398 - 10:16
آنا بررسی می‌کند؛

چالش‌های پیش‌روی عرب در فدراسیون دوومیدانی/ سرپرست بدون تخصص!

انتخاب ایرج عرب به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی وزارت ورزش را زیر تیغ نگاه منتقدان برده است اما اهالی دوومیدانی امیدوارند با کمک به عرب شرایط را در این فدراسیون سر و سامان بدهند.
کد خبر : 441477
1398072815131444118712624.jpg

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بالاخره پس از کش و قوس فراوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی تعیین تکلیف شد و ایرج عرب از سوی وزیر ورزش و جوانان به جای مجید کیهانی در این فدراسیون انتخاب شد. دوره چهار ساله کیهانی در فدراسیون دوومیدانی 15 شهریورماه سال جاری به پایان رسید اما به دلیل مسابقات جهانی تغییر و تحول در رأس این فدراسیون به بعد از رقابت‌های جهانی موکول شد. هر چند که پس از پایان رقابت‌های جهانی، کیهانی دوباره به فدراسیون بازگشت و مشغول به کار شد!


بالاخره پس از مدت زمان طولانی، روز 24 مهرماه از سوی وزارت ورزش و جوانان سرپرست فدراسیون دوومیدانی مشخص شد. ایرج عرب کارمند وزارت ورزش و جوانان که مدتی هم به عنوان مدیرعامل در پرسپولیس خدمت می‌کرد به عنوان سرپرست این فدراسیون‌ انتخاب شد.


عرب بعد از گرشاسبی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس روی کار آمد. دوران خدمت او در باشگاه پرسپولیس با فراز و نشیب زیادی همراه بود، جدایی برانکو و نارضایتی هواداران و همچنین عقد قراردادهای خارج از عرف بازیکنان پرسپولیس از نقاط ضعف او بود که در نهایت به جدایی‌اش از باشگاه پرسپولیس منجر شد. با توجه به کارنامه عرب در پرسپولیس، به نظر می‌رسد تا مدت‌ها مسئولیت امور اجرایی به او سپرده نشود اما با حکم وزیر ورزش و جوانان همه احتمالات بهم خورد و عرب به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد.


در مقابل این انتخاب عجیب و غریب، شرایط در فدراسیون دوومیدانی هم چندان روبه‌راه نیست. مدت‌هاست که اهالی دوومیدانی به خاطر تصمیمات نادرست کیهانی از جمله پاداش‌های بازی‌های آسیایی و وعده‌های توخالی به ورزشکاران از این فدراسیون جدا شدند. کیهانی در ابتدای حضورش در فدراسیون دوومیدانی از بهبود وضعیت مالی ورزشکاران با جذب اسپانسر سخن گفت اما در نهایت روز به روز به تعداد ورزشکاران ناراضی این رشته که با هزینه شخصی در مسابقات مختلف حاضر می‌شدند افزوده شد.


سرپرستانی که همه کاره فدراسیون‌ می‌شوند!


اگرچه سرپرست در فدراسیون‌های ورزشی به صورت موقت تعریف شده است، اما در عمل خیلی از سرپرستان در دوران موقت خود فعالیت آنها تنها به برگزاری مجمع ختم نمی‌شد و چه بسا شاهد فدراسیون‌ مربوطه عزل و نصب‌های زیاد بودیم، یا اینکه  مدت سرپرستی آنها بیشتر از بازه زمانی سه تا 6 ماه بوده است. در حال حاضر فدراسیون والیبال از آذرماه سال گذشته با سرپرست اداره می‌شود و هنوز هم دوران موقت سرپرستی در این فدراسیون به پایان نرسیده است.


بدون شک مدیریت فدراسیون دوومیدانی که حواشی زیادی دارد کار سختی خواهد بود. به خصوص اینکه سال منتهی به المپیک هستیم و همه منتظر هستند تا دوومیدانی‌کاران ایران بتوانند سهمیه کسب کنند به خصوص اینکه در المپیک ریو تعداد سهمیه‌های دوومیدانی ایران به عدد 10 رسید و این انتظار است که حداقل در آوردگاه توکیو نتیجه‌ای بهتر کسب شود. 


تیمور غیاثی در گفتگو با خبرنگار آنا درباره سرپرستی ایرج عرب در فدراسیون دوومیدانی گفت: انتخاب عرب به خواسته وزیر بود. البته گزینه‌های زیادی که دوومیدانی‌کار هم بودند می‌توانستند به عنوان سرپرست برای فدراسیون دوومیدانی انتخاب شوند، اما به هر حال این تصمیم وزیر بوده است. شرایط دوومیدانی بهم ریخته است و خیلی از ورزشکاران ما به خاطر سیاست‌های غلط کیهانی نابود شدند. امیدوارم عرب از پیشکسوتان و مربیان دوومیدانی کمک بگیرد تا بتواند در این فدراسیون موفق شود. 


وی گفت: متأسفانه خودمحوری‌ها کیهانی دوومیدانی را نابود کرد و امیدوارم که عرب بتواند با کمک اهالی دوومیدانی در این دوره موقت که در فدراسیون مشغول به کار است شرایط را بهتر کند.عرب مدیرعامل پرسپولیس بوده و در چندین استان هم به عنوان مدیرکل فعالیت می‌کرده بنابراین می‌تواند مدیریت کند و به خوبی فدراسیون را در این مدت گذرا از حواشی و بحران دور کند. همه اهالی دوومیدانی که به خاطر سیاست‌های غلط کیهانی از فدراسیون رفته‌اند با آمدن عرب به فدراسیون آمده‌اند و امیدوارند بتوانند در این دوران گذرا به او کمک کنیم.


اگرچه برخی معتقدند عرب به دلیل نداشتن تخصص در رشته دوومیدانی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود، اما اهالی دوومیدانی امیدوارند که او با کمک اهالی این خانواده که مدت‌هاست به خاطر سیاست‌های غلط کیهانی از فدراسیون رفته‌اند در شرایط گذرا به فدراسیون دوومیدانی سر و سامان بدهند و شرایط را برای مجمع انتخابات هموار کنند تا هر چه سریعتر کار به دست کاردان سپرده شود و فدراسیون از حاشیه دور شود.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته