دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1398 - 10:00
نگاهداری در گفتگو با آنا:

برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت تخصصی از اولویت‌های راهبردی پژوهشگاه مرکزی است

رئیس پژوهشگاه مرکزی و شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت تخصصی آزمایشگاهی و کارگاهی به عنوان یکی از اولویت‌های راهبردی پژوهشگاه مرکزی دانشگاه است.
کد خبر : 441467
636935117299261920.jpg

بابک نگاهداری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی  گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت تخصصی آزمایشگاهی و کارگاهی به عنوان یکی از اولویت‌های راهبردی پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد در سال جاری خبر داد.


وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های تجهیزاتی و بنیه علمی سامانه ساها، در سال 97 برگزاری 500 عنوان دوره آموزشی کوتاه مدت تخصصی(برون دانشگاهی) در سطح کشور برنامه‌ریزی شد که در نهایت تعداد 334 دوره تا پایان سال گذشته به فاز عملیاتی رسید. از این محل بالغ بر دوازده میلیارد و هشتصد میلیون ریال درآمد کسب شده است.


رئیس پژوهشگاه مرکزی و شبکه های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این در حالی است که تعداد دوره‌های برگزار شده از سال 1394 تا پایان سال 1396 تنها 59 دوره(درون سازمانی) فقط با رویکرد تقویت بنیه کارشناسی سامانه ساها برگزار شده بود.


نگاهداری با اشاره به ظرفیت‌های عظیم تجهیزاتی و نیروی انسانی متخصص و مجرب در ساختار سامانه‌های ساها و ساتا خاطرنشان کرد: به استناد مصوبه مورخ 1398/6/30 هیئت رئیسه دانشگاه، برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه وظایف و اختیارات پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی قرار گرفته است. در حال حاضر تدوین دستورالعمل اجرایی دوره‌های آموزشی تخصصی در دستور کار معاونت امور آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی این حوزه قرار دارد و با توجه به سیاست‌گذاری‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری دوره‌های مذکور با رشد 100 درصدی روبرو شود.


وی عنوان کرد: از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی علاوه بر تقویت بنیه کارشناسی شبکه آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، گام موثری در تحقق برنامه‌های دانشگاه در افزایش درآمد غیر شهریه‌ای برداشته شود.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته