دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پرگل‌ترین و کم گل‌ترین هفته‌های تاریخ لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال در ادوار خود، هفته‌های پرگل‌ و کم گلی داشته که به آن‌‌ها اشاره کرده‌ایم.
کد خبر : 441463
لیگ+برتر+فوتبال+ایران.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، یکی از مقولاتی که باعث جذاب شدن مسابقات فوتبال می‌شود پرگل بودن آن مسابقات است. در شرایطی که نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال را پشت سر می‌گذاریم، هفته‌هایی که در آن دیدارهای پرگلی داشته جذاب‌تر از هفته‌هایی بوده که در آن توپ کمتر از خط دروازه‌ها عبور کرده است.


در ادوار مختلف لیگ برتر این رقابت‌ها در تمامی دوره‌ها با حضور 16 تیم برگزار نشده و در برخی ادوار با 18 و ادوار دیگر با 14 تیم به پایان رسیده است برای همین برای انتخاب برترین هفته پر گل و در ادامه کم گل‌ترین هفته، معدل گل‌های زده شده را نسبت به تعداد بازی‌ها ملاک قرار می‌دهیم.


پرگل‌ترین هفته‌های ادوار لیگ برتر


در هفته اولِ سومین دوره لیگ برتر در 7 بازی 31 توپ از خط دروازه‌ها گذشت تا این هفته با معدل 4.43 پرگل‌ترین هفته باشد. هفته سی‌امِ پنجمین دوره با 33 گل زده در 8 بازی و معدل 4.13 در رده دوم قرار گرفت و در هفته پنجمِ یازدهمین دوره این رقابت‌ها در 9 بازی 36 گل زده شد تا معدل 4 گل زده در هر مسابقه ثبت شود.


کم گل‌ترین هفته‌های ادوار لیگ برتر


در هفته بیست و پنجمِ دوره سیزدهم لیگ برتر در 8 مسابقه فقط 6 گل زده شد تا این هفته با معدل 0.75 کم گل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر باشد. در هفته بیست و چهارمِ دوره دوازدهم در 9 بازی فقط 8 گل زده شد تا معدل 0.89 ثبت شود و در هفته‌های نوزدهم دوره سوم، بیست و یکم دوره اول و سوم دوره هجدهم معدل یک گل زده برای هر بازی ثبت شد.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته