دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1398 - 14:28

راه سخت هوگوپوشان ایران در راه توکیو/ مسکو آخرین ایستگاه

تیم ملی تکواندو کشورمان در رقابت‌های جایزه بزرگ بلغارستان تنها موفق به کسب دو مدال برنز شد از همین روی میرهاشم حسینی و سجاد مردانی باید برای رسیدن به میدان المپیک در آخرین فرصت خود در مسکو تلاش کنند.
کد خبر : 441445
637071644909753023GBsofiya2019 (3).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رزمی گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مرحله سوم رقابت‌های جایزه بزرگ 2019 به میزبانی بلغارستان برگزار شد و تیم پنج‌ نفره تیم ملی تکواندو کشورمان با کسب دو مدال برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند. آرمین هادی‌پور در وزن ۵۸- کیلوگرم، میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن ۶۸- کیلوگرم و سجاد مردانی و سعید رجبی در وزن ۸۰+ کیلوگرم تکواندوکاران ایرانی حاضر در این دوره از رقابت‌ها بودند که در نهایت تنها آرمین هادی‌پور و سروش احمدی توانستند دو مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کنند.


دو تورنمنت کرواسی و صربستان و همچنین فینال جایزه بزرگ مسکو که مدال طلای آن 80 امتیاز دارد، آخرین فرصت تکواندوکاران ایران برای کسب سهمیه المپیک توکیو است. از همین روی تکواندوکاران باید برای رسیدن به سهمیه المپیک تمام تلاش خود را به کار بگیرند. البته نتایجی که تیم ملی تکواندو در بلغارستان به دست آورد کمی شرایط را برای هوگوپوشان ایران از جمله میرهاشم حسینی و سجاد مردانی سخت کرده است. 


در رقابت‌های بلغارستان آرمین هادی‌پور  در وزن 58- کیلوگرم با مغلوب شدن برابر حریف کره‌ای خود به مدال برنز رسید. هادی‌پور در حال حاضر با کسب 346 امتیاز رنکینگ چهارم وزن نخست المپیکی را در اختیار دارد. سروش احمدی دیگر تکواندوکاران مدال‌آور رقابت‌های بلغارستان در وزن 68- کیلوگرم بود. احمدی با 223 امتیاز در رنکینگ چهاردهم قرار دارد و با کسب مدال برنز این رقابت‌ها دو پله صعود خواهد کرد. 


میرهاشم حسینی در این رقابت‌ها از کسب مدال بازماند و حریف تکواندوکار کره‌ای نشد، او اگر در این رقابت‌ها موفق به کسب مدال برنز می‌شد، می‌توانست با یک پله صعود در جمع پنج تکواندو برتر وزن 68 کیلوگرم قرار بگیرد و شرایط بهتری در راه المپیک داشته باشد اما با مغلوب شدن برابر حریف کره‌ای خود دستش از مدال کوتاه ماند. میرهاشم برای اینکه بتواند از طریق رنکینگ راهی توکیو شود باید در فینال جایزه بزرگ مسکو روی سکو برود. با توجه به اینکه او به دلیل عدم صدور ویزا، مسابقات جهانی انگلیس را هم از دست داد بنابراین در رقابت‌های جایزه بزرگ مسکو جای هیچ‌گونه اشتباهی را ندارد. 


دیگر تکواندوکار کشورمان که او هم در این رقابت‌ها دستش از مدال کوتاه ماند، سجاد مردانی تکواندوکار وزن 80- کیلوگرم است. مردانی در حال حاضر با امتیاز 273 رنکینگ چهارم وزن خودش را در اختیار دارد و جزء پنج تکواندوکار برتر این وزن است.


طبق اعلام فدراسیون جهانی تکواندو پنج نفر نخست هر وزن  جواز حضور در المپیک توکیو را به دست می‌آورند و بنابراین باید سجاد مردانی و آرمین هادی‌پور که هم‌اکنون رنکینگ چهار وزن خود را در اختیار دارند باید در مسابقات باقی‌مانده تلاش کنند تا جایگاه خود را حفظ کنند. میرهاشم هم باید در رقابت‌های جایزه بزرگ مسکو روی سکو برود تا بتواند راهی توکیو شود. 


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته