دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1393 - 11:38

اوباما: خواهان جنگ با اسلام نیستیم

رئیس‌جمهوری آمریکا این ادعا که غرب با اسلام در جنگ است را «دروغی زشت» خواند و بر لزوم مقابله با افراط‌گرایی تاکید کرد.
کد خبر : 4412

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «بی‌بی‌سی»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته (پنج‌شنبه)در مراسم پایانی نشست «مبارزه با افراط‌گرایی و خشونت» گفت: همه ما مسئولیت داریم که در برابر این حرف نادرست بایستیم که گروه‌هایی مانند داعش نماینده دین اسلام هستند، زیرا این باور غلط تنها باعث تقویت موضع آن‌ها می‌شود.


با وجود این، «اوباما» یادآور شد که بخش قابل توجهی از تبلیغات گروه‌هایی همچون القاعده و داعش در جوامع مسلمان انجام می‌شود. وی گفت: جوامع مسلمان از جمله نخبگان و روحانیون مسئولیت دارند که نه تنها باورهای این گروه‌ها، بلکه این ادعا که ما به نوعی درگیر جنگ تمدن‌ها هستیم را رد کنند.


«اوباما» در حضور نمایندگان بیش از ۶۰ کشور و سازمان جهانی گفت: «پیشینه‌ای پیچیده» میان غرب و خاورمیانه وجود دارد، ولی با وجود این، نباید غرب را مقصر وقایع خاورمیانه دانست.


رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: مقصر خواندن غرب در قبال مشکلات خاورمیانه و طرح این ادعا که کشورهای غربی به دنبال سرکوب مسلمانان هستند تنها بنیادی برای شکل گرفتن جهان‌بینی «گروه‌های افراط‌گرا» فراهم می‌کند و این گروه‌ها براساس آن، خشونت خود را توجیه می‌کنند که به زیان همه است.


وی با تاکید بر عملیات نظامی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا علیه نیروهای گروه داعش در عراق و سوریه یادآور شد که کشورش هر زمان لازم باشد علیه القاعده در یمن و سومالی نیز وارد عمل خواهد شد.


«اوباما» با تاکید بر اینکه برای مبارزه با افراط‌گرایی لازم است با فساد مالی و نابرابری اقتصادی و جنسیتی نیز مقابله شود، گفت: فقر باعث تروریست شدن افراد نمی‌شود، ولی جوامع نابرابر بستر مناسبی برای تروریسم هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته