دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1394 - 12:09

نشست ویژه امروز شورای امنیت درباره اوضاع فلسطین

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه درباره خشونت‌های تازه میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و کشته شدن 39 نفر طی دو هفته گذشته یک نشست ویژه خواهد داشت.
کد خبر : 44107

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، به گفته دیپلمات‌ها این نشست به درخواست اردن برگزار خواهد شد که عضو کنونی شوراست.


همچنین به گزارش دبیرخانه سازمان ملل متحد در این نشست درباره موضوع زمین صحبت خواهد شد.


یک دیپلمات که به شرط ناشناس ماندن با رویترز سخن می‌گفت، خبر داد: هیچ قطعنامه‌ای تاکنون تنظیم نشده اما ممکن است با هدف درخواست از دو طرف برای پایان دادن به خشونت برای صدور بیانیه‌ای از سوی شورای امنیت تلاش شود.


یک دیپلمات دیگر به رویترز گفت: همه گزینه ها روی میز است.


به گزارش این خبرگزاری، 32 فلسطینی و هفت صهیونیست طی درگیری‌های دو هفته گذشته تاکنون جان باختند. به گفته پلیس، 10 فلسطینی با چاقوی مهاجمان کشته و بقیه از جمله چند کودک در تظاهرات به گلوله بسته شدند.


ناآرامی ها که طی هفته‌های گذشته جدی‌تر شده است، به سبب خشم فلسطینیان از افزایش تجاوز یهودیان به مسجدالاقصی در بیت‌المقدس شکل گرفته است.


بسیاری از تحلیلگران از به راه افتادن انتفاضه سوم فلسطین سخن می گویند، امری که نگرانی رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن را به دنبال داشته است.


به گزارش رویترز، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، سه‌شنبه این هفته گفت دبیرکل سازمان ملل نگرانی خود را به دلیل استفاده آشکار و بیش از اندازه از زور توسط نیروهای امنیتی اسراییل اعلام کرده و همچنین با اعلام ناخرسندی از تشدید این وضع، بررسی جدی موضوع را برای جلوگیری از این دور باطل خونریزی خواستار شده است.


به نوشته این خبرگزاری انگلیسی، آمریکا به عنوان همپیمان قدیمی اسراییل که آن را در برابر دیگر اعضای 15گانه عضو شورای امنیت حفظ می‌کند، به طور سنتی در بیانیه‌های پیشنهادی شورای امنیت از محکومیت اقدام‌های اسراییل علیه فلسطینیان جلوگیری می‌کند، حتی اگر در این بیانیه‌ها از هر دو طرف انتقاد شده باشد.


با این همه، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، این هفته گفت در حالی که اسراییل حق حفاظت از خود را دارد «به یقین برخی گزارش‌ها را دیده‌ایم که بسیاری، آنها را استفاده بیش از اندازه از زور تلقی می‌کنند.»


بیانیه‌های شورای امنیت باید به اتفاق آرا تایید شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته