دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در همایش توسعه‌ روستایی و چالش‌های کشاورزی

نماینده‌ سبزوار در مجلس خواستار توجه جدی به صنایع تبدیلی کشاورزی شد

نماینده‌ مردم سبزوار در مجلس با برشمردن اهمیت تقویت صنایع تبدیلی کشاورزی گفت: باید با اندیشیدن تمهیدات لازم، در جهت توسعه‌ صنایع تبدیلی کشاورزی و کاهش قیمت تمام‌شده‌ محصولات کشاورزی و زراعی گام برداریم.
کد خبر : 44089

به گزارش خبرنگار آنا، رمضانعلی سبحانی‌فر که در همایش توسعه‌ روستایی و چالش‌های کشاورزی شهرستان سبزوار سخن می‌گفت با تشکر از تلاش‌های دانشگاه آزاد اسلامی، فرمانداری، اداره‌ جهاد کشاورزی، دانشگاه حکیم سبزواری، اداره‌ گردشگری و میراث فرهنگی و شرکت کشت و صنعت جوین در برگزاری همایش، هفته‌ روستا را به تمامی روستاییان و دامداران تبریک و تهنیت گفت.
وی توسعه‌ روستا را وابسته به حمایت مسئولان دانست و گفت: روستاها توسعه پیدا نمی‌کنند مگر با حمایت مسؤولان و بایستی توسعه‌ی روستا و در رأس آن حمایت از بخش کشاورزی، دام و طیور، مورد توجه مسؤولان قرار گیرد. برای توسعه‌ روستا همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم روستای توسعه‌ یافته و پایدار داشته باشیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درآمدزایی در بخش روستایی را بسیار حیاتی دانست و گفت: اگر روستاهای ما دارای تمامی امکانات رفاهی همچون آب، برق، گاز، تلفن و سایر امکانات بهداشتی و رفاهی باشند اما روستاییان ما نتوانند درآمد لازم را کسب کنند، در روستاها نخواهند ماند.


باید با بررسی راهکارهای بهینه‌سازی مصرف آب و تغییر الگوی کشت در کشاورزی، در جهت کیفی‌سازی مصرف آب در این حوزه پیش رفت

سبحانی‌فر با توجه به چالش‌های کاهش آب و بحران کمبود آب، وظیفه‌ مسئولان در بررسی و چاره‌اندیشی این بحران را خطیر دانست و گفت: باید با بررسی راهکارهای بهینه‌سازی مصرف آب و تغییر الگوی کشت در کشاورزی، در جهت کیفی‌سازی مصرف آب در این حوزه پیش رفت.
وی با ابراز خرسندی از پیگیری مسئولان و کشاورزان شهرستان در جهت ایجاد تغییرات الگوی کشت در سال‌های اخیر گفت: کشت محصولات کم‌آبی همچون زعفران و پسته در سال‌های اخیر در سطح زمین‌های زراعی منطقه نشانگر توجه‌ی جدی به این مقوله است.
نماینده‌ مردم سبزوار، آینده‌نگری در اجرای الگوهای کشت را امری ضروری عنوان کرد و گفت: امیدواریم با پیاده‌سازی طرح‌های بلند‌مدت مناسب، از پیش آمدن خسارات احتمالی در آینده به کشاورزان عزیز خودداری کنیم.
سبحانی‌فر با توجه به تصویب طرح کاداس در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای این طرح که سال‌های زیادی است در کشورهای خارجی پیاده شده است، می‌توان برنامه‌ریزی‌های کلان برای سال‌های آینده‌ی زمین‌های زراعی و باغات انجام داد و از تخریب یا تغییر کاربری آن در آینده جلوگیری کرد.
نخستین همایش توسعه‌ روستایی و چالش‌های بخش کشاورزی به همّت دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار و مشارکت فرمانداری شهرستان، اداره‌ی جهاد کشاورزی، دانشگاه حکیم سبزواری، اداره‌ گردشگری و میراث فرهنگی و شرکت کشت و صنعت جوین در سالن همایش‌های دانشکده‌ علوم انسانی مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سبزوار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته