دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برانکو: سخت‌ترین بازی فصل را پیش رو داریم/ چرا باید فقط پرسپولیس بازی کند نه سپاهان و استقلال

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از مسئولان سازمان لیگ اعلام کرد پنج ماه از رقابت‌های لیگ برتر ایران تعطیل است.
کد خبر : 44085

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر صبای قم، اظها‌ر کرد: «قبل از هر چیز سلام می گویم به همه و ایام سوگواری محرم را تسلیت می گویم. همچنین تسلیت مجدد بابت درگذشت هادی عزیز، همه می‌دانیم پرسپولیس و ورزش ایران چه مصیبت بزرگی را متحمل شد. فردا بازی مهمی داریم. در مورد مشکلات در تعطیلی لیگ نمی گویم. به هر حال بازی سختی با صبا داریم و بازی که فکر می کنم برای ما سخت‌‌ترین و کلیدی‌ترین بازی خواهد بود. فردا موقعیت سختی خواهیم داشت.»


سرمربی پرسپولیس افزود: «قبل از هر چیزی بحثم در مورد مسائل فنی بود اما بازی احساسی در پیش خواهیم داشت اما امیدوارم بازیکنانم احساسات خود را کنترل کنند و آن را به سمت هدف همه ما به کار گیرند. این حداقل چیزی است که می توانیم به هادی و هواداران هدیه کنیم.»


برانکو در مورد تقابلش با علی دایی و نتیجه آن گفت:« من مطمئنم بازی جالبی برای تماشاچیان خواهد بود و منطقی است که دایی در آن حضور دارد، تهاجمی خواهد بود و هدف او مثل همیشه گل، گل و گل خواهد بود. او قطعا مشاوره خوبی به مهاجمان تیمش خواهد داد. پرسپولیس هم به دنبال بازی تهاجمی خواهد بود اما نتیجه را نمی توان پیش بینی کرد.»


سرمربی پرسپولیس در مورد بازگشت محمد نوری و اینکه اعتقادی به بازی او ندارد یا مساله دیگری است، گفت: «هیچ وقت شخصا نوری را تکذیب نکردم، او اکنون بحث ما نیست زیرا او عضو باشگاه قطری است و باشگاهش در این مورد تصمیم می‌گیرد، حتی اگر خودش میل به بازگشت داشته باشد. در مورد نوری نباید اطاله کلام کنیم او کاپیتان عزیز ما بوده ولی وظایفی نسبت به تیم فعلی‌اش در تیم قطری دارد. این سوال نسبی است که آیا او بیاید یا نیاید اگر این اتفاق بیفتد بعد در موردش صحبت می کنیم. نوری آنقدر بازیکن خوبی هست که همه باشگاه‌ها او را بخواهند.»


وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه درخواست انجام بازی در تاریخ 24 مهر با توجه به شماره هادی نوروزی بوده یا حضور ملی پوشان تصریح کرد: «من از این مساله خبر نداشتم و آقای خوردبین این را اطلاع دادند و ایده جالبی درباره برگزاری بازی در این تاریخ با آقای تاج داشتند. من یک سوال دارم؛ چرا امروز سپاهان و تراکتور این را نمی گویند؟ چرا پرسپولیس را هدف قرار دادند. فیفا می گوید حداقل 72 ساعت بعد از دیدارهای تیم ملی بازی های لیگ برگزار شود. چطور باید پرسپولیس امروز بازی می کرد و بقیه فردا؟ اگر اعلام می شد ما امروز بازی می کردیم. ما یک بازیکن در تیم ملی ثابت داشتیم. نمی توانست خستگی دلیل تعویق بازی بوده باشد.»


برانکو در خصوص اینکه کاپیتان این تیم بعد از نوروزی کیست، گفت: «قبل از شروع فصل سه کاپیتان مشخص کردیم. مرحوم هادی نوروزی، علیرضا نورمحمدی و کاپیتان سوم محسن بنگر است. من خبر نداشتم که بازی به تعویق افتاده تا وقتی که خوردبین به من خبر داد. ایشان یک ایده جالب داشتند که پیشنهاد کردند که با تاج صحبت کردند که به خاطر بزرگداشت هادی نوروزی بازی 24 مهر برگزار شود و من از این خبر نداشتم. حالا که این سوال مطرح شد سوال دیگری می گویم. امروز چه بازی‌های دیگری باید برگزار می شد؟! چرا سپاهان، استقلال و تراکتورسازی بازی نکردند چرا فقط پرسپولیس را هدف قرار دادند و فقط این بازی ما و صبا به تعویق نیفتاده است و آیا عادی است که 48 ساعت بعد از بازی تیم ملی بازی باشگاهی برگزار شود؟ در حالی که مقررات فیفا می‌گوید حداقل 72 ساعت بعد از بازی ملی بازی باشگاهی باید برگزار شود. البته منظورم مسابقاتی مثل جام ال جی نیست که مرتب برگزار می‌شود.»


وی در مورد تعطیلی های پیاپی لیگ گفت: «140 روز تعطیلات داریم و پنج ماه از لیگ تعطیل است. باشگاه ها به بازیکنان و مربیان پول می دهند حتی در این تعطیلات. مهم تیم ملی است اما چطور برنامه ریزی تصمیم با دیگران است؟»
سرمربی سرخ‌پوشان ادامه داد: «مقررات فیفا کاملا مشخص است اما طبیعی است که سطح ملی مقررات به فدراسیون هر کشور مربوط می شود. بازیکنانی که در تیم ها بازی می کنند با مقررات مشخص در اختیار قرار می گیرند. آقای تارتار حق دارند چون نمی توانند از بازیکنان خوب خود استفاده کنند و این موقع است که باید تصمیم بگیریم از بازیکنان جوان مان استفاده کنیم یا خیر.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته