دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1393 - 13:23

تعلیق فعالیت بانک‌های ایرانی در جمهوری آذربایجان

یکی از نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان مدعی شد که این کشور، فعالیت بانک‌های ایرانی را به حال تعلیق درآورده است زیرا به گفته وی این بانک‌ها به طور سالم و اسلامی فعالیت نمی‌کنند.
کد خبر : 4407

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «نیوز اذ»، «وحید احمدوف» نماینده و نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی پارلمان جمهوری آذربایجان گفت: این کشور در ماه‌های گذشته شاهد برگزاری چند کنفرانس درباره بانکداری اسلامی بود ولی بانک مرکزی تاکنون برای فراگیر کردن بانکداری اسلامی، تحرکی از خود نشان نداده است.


«احمدوف» که در کنفرانسی درباره سرمایه‌گذاری اسلامی در باکو پایتخت آذربایجان سخن می‌گفت، با بیان اینکه مقام‌های مسئول از میزان دشواری این تجربه آگاهند، گفت: جامعه ما با عمق بانکداری سنتی آشنایی دارد. در مقابل بانکداری اسلامی برپایه سود بنا نشده است، از همین رو بانک‌ها به شکلی سالم فعالیت خواهند کرد.


وی از بانک‌های ایرانی که تحت شعار بانکداری اسلامی در آذربایجان فعالیت کردند اما «فعالیتی سالم نداشتند» نیز انتقاد کرد و گفت: به همین دلیل فعالیت این بانک‌ها را به حال تعلیق درآوردیم. من پشتیبان اجرای نظام بانکداری اسلامی در کشور هستم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته