دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
روی خط جشنواره موسیقی فجر

حاشیه‌نگاری کنسرت گروه «هفت» در برج میلاد؛ خاطره‌بازی با عاشقانه‌های «سون»

کنسرت گروه «هفت» (سون) شب گذشته (سی‌ام بهمن‌ماه) با حضور جمع زیادی از مخاطبان این گروه در برج میلاد به روی صحنه رفت.
کد خبر : 4406

به گزارش خبرنگار فرنگی آنا، این کنسرت که با سی وپنج دقیقه تاخیر شروع شد میزبان خیل گسترده‌ای از مخاطبان موسیقی پاپ بود. گروه «سون» در بدو ورود به روی سن به اجرای آهنگ «مثل نفس کشیدن تو را می‌خوام» پرداختند که با استقبال زیادی مواجه شد.


بعد از اجرای این قطعه، امیر قنادی یکی از اعضای این گروه با خوشامدگویی به مدعوان حاضر در سالن گفت: «تجربه به ما ثابت کرده است کنسرتی که بخواهد به شکل خوبی برگزار شود از همان ابتدا مشخص می‌شود و برای ما مثل روز روشن است که این کنسرت هم به خوبی کنسرت‌هایی که پیش‌تر داشته‌ایم خواهد بود.»


کیارش پوزشی دیگر عضو گروه «سون» در ادامه این حرف گفت: «قطعه‌ای که قرار است برای شما اجرا کنیم، «خواهش» نام دارد، این یکی از آهنگ‌هایی است که گروه «سون» به آن علاقه زیادی دارد».


«انتظارشو نداشتم بری ترکم بکنی/ می‌تونستی بیشتر از این درکم بکنی/ من تو رو می‌خواستم/ می تونستم وایستم» بخشی از این قطعه بود که با همراهی مخاطبان به وسیله گروه «سون» اجرا شد.


امیر قنادی در ادامه این کنسرت گفت: «یکی ازدوستان ما در شب عروسی خود شعری از گروه سون را به همسرش تقدیم کرده بود که این مسئله نشان می‌دهد آهنگ‌هایی که ما در این سال‌ها اجرا کرده‌ایم توانسته در برقراری ارتباط با مخاطب موثر باشد. ما هم همین بهانه قصد داریم آهنگ بعدی خود را به احترام کسانی که عاشق هستند اجرا کنیم».


این قطعه که با ترانه «برای دوست داشتن تو/ تمام قلب من کمه/ این که تو عاشق منی /زیباترین باورمه» شروع شد جمعیت را به هیجان آورد و مردم از سالن و بالکن به هم‌خوانی با این گروه پرداختند، به طوری گروه «سون» از موج گسترده این همراهی متعجب شده بود و چندین بار در لابلای اجرای این قطعه به تشویق مخاطبان پرداخت.


بعد از اجرای این قطعه، امیر قنادی به یکی ازقطعاتی که قراراست به عنوان برنامه بعدی اجرا شود اشاره کرد و گفت: «گروه سون در سال 83 شکل گرفت و آهنگی که قصد اجرای آن را داریم برای ما یک جور خاطره دورهم جمع شدن به شمار می‌رود.»


در ابتدای اجرای این قطعه، آرش قنادی یکی از اعضای گروه و نوازنده گیتار الکتریکی برای دقایقی به اجرای مستقل و مقدماتی پرداخت که با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه رو شد. دراین بخش از کنسرت، گروه «سون» از مردم خواست تا چراغ قوه تلفن‌های همراه خود را روشن و سالن را ستاره باران کنند تا این گروه بتواند با گرفتن حس بیشتری به اجرای آهنگ «ستاره» بپردازد.


اعضای گروه «سون» در میانه این اجرا چندین بار فریاد زدند که: «چطور این همه سال گذشت و باورمان نمی‌شود که این قدر زود گذشته باشد.»


امیر قنادی ضمن به مشارکت طلبیدن مردم برای همراهی دراجرای این قطعه گفت: «ما امشب نیازمند صدای تهران هستیم و امیدواریم که صدای تهران در این شب از برج میلاد به گوش همه برسد.


این آهنگ به شکل پینگ پونگی اجرا شد. به طوری که گروه «سون» که با مهارت کافی مدیریت سالن را به دست گرفته بود، از مردم خواست تا بخشی از آهنگ «ستاره» را آنها بخوانند و بخش دیگر از سوی گروه «سون» انجام شود. در بخش دیگری از کنسرت، گروه سون به نوازندگی پرداختند و این مردم بودند که قسمتی از این آهنگ را می‌خواندند.


اجرای قطعه ای شش‌وهشتی از دیگر برنامه‌های این گروه بود. در ابتدای اجرای این قطعه نوازنده کیبورد به خاطر هنرنمایی مورد تشویق حضار واقع شد، این قطعه که با اضافه شدن ساز ساکسیفون اجرا شد به نسبت دیگر قطعات گروه ریتم ضرباهنگ تندتری داشت.


تاکید گروه «سون» در اجرای این قطعه و همین طور قطعه «نرو خواهش می‌کنم» هم‌چنان بر روشن نگاه داشتن چراغ تلفن‌های همراه بود و مردم به خوبی این گروه را با نور تلفن‌های خود همراهی کردند.


در ادامه این کنسرت، تعدادی از مخاطبان چندین بار از بالکن با فریاد درخواست کردند که گروه «سون» به اجرای آهنگ «دوستت دارم» بپردازد و چون این درخواست به شکل مکرر اتفاق افتاد، گروه سون به این مسئله اشاره کرد که ما تا این آهنگ را نخوانیم از این سالن بیرون نخواهیم رفت.


امیرقنادی هم چنین اشاره کرد: «ما در این سال‌ها و بعد از تشکیل گروه «سون» به این نکته رسیدیم که ما از مردم هستیم و با مردم هم خواهیم ماند و نباید مردم را حتی یک لحظه فراموش کنیم».


در ادامه این کنسرت، گروه «سون» مردم را در چگونه دست زدن و چگونه همراهی کردن برای اجری این قطعه راهنمایی کرد که اجرای این راهنمایی‌ها در ابتدا از بالکن ها شروع شد و به سالن اصلی رسید تا گروه بتوانند به اجرای قطعه «یک راهی پیش روم بذار» بپردازند.


گروه «سون» از معدود گروه‌هایی بود که در طول اجرای خود چندین و چند بار ازنوازندگان گروه سپاسگزاری کرد، این گروه هم‌چنین به نقش والدین در زندگی فرزندان اشاره کرد و از مردم خواست تا والدین خود را به پاس محبت‌ها و ازخودگذشتگی‌هایشان مورد تشویق قراردهند.


گروه «سون» که ارتباط خوب و نزدیکی با مردم برقرار کرده بود در میانه کنسرت از مردم خواست تا نظرشان را درباره کت و شلوارهای براقی که مخصوص اجرای کنسرت خریده بودند بگویند، آنها از مردم پرسیدند: لباس‌هایمان قشنگ است؟ که دراین لحظه با انواع مزاح‌ها مبنی براین که اصلا قشنگ نیست، از کجا خریدید؟ بهتون انداختند و... مواجه شدند که این شوخی‌ها از سوی مخاطبان، باعث خنده گروه شد.


آرش قنادی در این کنسرت با اشاه به این که موسیقی یکی از بزرگ‌ترین موهبت های پروردگار به شمار می‌رود گفت: «کسی که موسیقی را دوست دارد هیچ‌گاه نمی‌تواند آدم بدی باشد و ما اطمینان داریم شما مردم هم که طرفداران موسیقی هستید بسیار انسان‌های شایسته و خوبی هستید».


این گروه هم‌چنین به اجرای قطعه ای با عنوان «قلبمو میذارم وسط این سفره عید منه» پرداخت و در توضیح این قطعه گفت: «این یکی از آهنگ‌هایی است که گروه همیشه به آن علاقه و خاطره خوبی داشته است و حالا که شمارش معکوس برای فرا رسیدن عید نوروز شروع شده بی‌مناسبت نیست که به اجرای آن بپردازیم.»


یکی از بخش‌هایی که در این کنسرت مورد توجه مردم واقع شد، اجرای قطعات بی کلام گروه «سون» بود. امیرقنادی در این بخش گفت: «ما درابتدا کار خود را درحیطه موسیقی با نوازندگی شروع کردیم و بعد خواننده شدیم. ولی هنوز هم خودمان را بیشتر یک نوازنده می‌دانیم، گروه سون همواره علاقه زیادی به اجرای قطعات بی‌کلام داشته است و حالا می‌خواهیم در این کنسرت از این فرصت استفاده کرده و این قطعات را برای شما اجرا کنیم».


سپس امیر قنادی به جمع نوازندگان گروه اضافه شد و به نواختن آکاردئون پرداخت. اجرای قطعاتی از فیلم‌های مطرح دنیا از جمله آهنگ‌هایی بود که این گروه اجرا کرد که آهنگ «زوربای یونانی» از فیلم «ساعت بیست و پنج» از این جمله بود.


اجرای قطعات بی‌کلام از سوی گروه «سون» باعث شد تا سایر نوازندگان گروه بیشتر به چشم بیایند. آنها دراین بخش سازهایی چون بربط، آکاردئون، ساکسیفون، جاز، گیتارباس، ترومپت و... را به معرض نمایش گذاشتند.


گروه «سون» در میانه اجرای خود برای احترام به کسانی که در بالکن‌ها به تشویق آنها می‌پرداختند اشاره کردند و گفتند: «آنهایی که در بالکن نشسته‌اند به قلب ما نزدیک‌ترند» که این جمله آنها با ابراز احساسات شدید مردم روبه روشد.


بعد از اجرای آهنگ «همه‌ش به تو فکر می‌کنم»، امیرقنادی به معرفی نوازندگان گروه پرداخت که سعید حسن زاده، حسن فراهانی، حسین شریفی، بهروز علیاری، پیمان لطیفی، آرش غفاری و... برخی ازاین نوازندگان بودند.


اجرای قطعه «فاصله سزای ما نیست» نیز از جمله قطعاتی بود که در این شب با استقبال گسترده ای از سوی مخاطبان مواجه شد. امیر قنادی در حین اجرای این قطعه به این نکته اشاره کرد که این قطعه گروه «سون» چندین سال پیش برای اولین بار از سوی یکی از کانال‌های ماهواره‌ای پخش شد و از مردم پرسید چه کسانی کلیپ تصویری این آهنگ را دیده‌اند که با پاسخ طیف زیادی از مردم مواجه شد.


قنادی در ادامه این کنسرت گفت: «همیشه دوست داشتیم آهنگی بسازیم که وقتی آن را گوش می‌دهیم هم بتوانیم با آن گریه کنیم و هم بخندیم. آهنگ‌های زیادی در این سال‌ها دراین زمینه ساختیم که هیچ‌کدام نتوانست ما را ازاین منظر راضی کند، در نهایت به آهنگ «دوستت دارم» رسیدیم».


گروه «سون» دراین بخش به خواسته اغلب مخاطبان در سالن آهنگ «دوستت دارم» را اجرا کرد که اضافه کردن تم عربی و ضربی به میانه این آهنگ، سالن را یکپارچه شور و هیجان کرده بود و مردم تا پایان این قطعه، گروه را همراهی کردند.


گزارش: آزاده صالحی


انتهای پیام/

برچسب ها: برج میلاد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته