دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1394 - 11:43
یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی/

حبیبی: اظهارات مسئولان دولت قبل علیه دولت فعلی را نامناسب می‌دانیم/ منفی‌بافان با اصل انقلاب مشکل دارند و خواب آنها برای بازگشت دیکتاتوری هرگز محقق نمی‌شود

دبیرکل حزب مؤتلفه با انتقاد از ادبیات حاکم بر دولت قبل که همواره همه دولت‌های پیش از خود را نفی می‌کردند، گفت: همچنین اظهارات آنها را علیه مسئولان دولت فعلی نامناسب می‌دانیم.
کد خبر : 44021

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدنبی حبیبی در یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی که صبح امروز ـ پنج‌شنبه ـ در مجتمع فرهنگی، ورزشی آدینه برگزار شد، درباره مواضع این حزب در موضوعات جاری کشور اظهار کرد: ما به دنبال دسترسی به حیات شجره طیبه هستیم، این امر با اسلام حداکثری موفق می‌شود. عده‌ای می‌گویند با اسلام حداقلی هم می‌توان کارها را پیش برد ولی این آفت است و ما به دنبال اسلام حداکثری هستیم.


ما به دنبال پشتیبانی اصولی از دولت هستیم و برای موفقیت دولت، راه حل‌های پیشنهادی خود را ارائه می‌دهیم. ما نقاط قوت دولت را بیان می‌کنیم و در بیان نقاط ضعف از دایره انصاف خارج نمی‌شویم؛ متأسفانه تعامل ما با دولت تاکنون یک‌طرفه بوده است و دولت دادن پاسخ به ما را تاکنون به مصلحت ندانسته است

وی درباره موضع حزب مؤتلفه در انتخابات خبرگان گفت: خبرگان رهبری در این انتخابات ضامن صیانت از رکن ولایت فقیه در هشت سال آینده خواهند بود، ما در این زمینه تابع نظر جامعتین هستیم و آن را دنبال خواهیم کرد.


دبیرکل حزب مؤتلفه با اشاره به انتخابات مجلس گفت: خوشبختانه در روند همگرایی قرار داریم و مؤتلفه از هرگونه هزینه مالی و معنوی در این انتخابات دریغ نمی‌کند، راهبرد ما یک صدا و یک فهرست است.


حبیبی درباره موضع مؤتلفه درباره دولت یازدهم گفت: ما به دنبال پشتیبانی اصولی از دولت هستیم و برای موفقیت دولت، راه حل‌های پیشنهادی خود را ارائه می‌دهیم. ما نقاط قوت دولت را بیان می‌کنیم و در بیان نقاط ضعف از دایره انصاف خارج نمی‌شویم؛ متأسفانه تعامل ما با دولت تاکنون یک‌طرفه بوده است و دولت دادن پاسخ به ما را تاکنون به مصلحت ندانسته است.


وی در ادامه با اشاره به مفهوم اعتدال بیان کرد: دامنه اعتدال معلوم نیست، با خبرشده‌ایم که در برخی نهادهای تصمیم‌ساز، رخنه‌هایی صورت گرفته است لذا دولت باید برای این مسئله فکری کند.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه «لبخند مطلق در سیاست خارجی را مضر می‌دانیم»، ادامه داد: گاهی باید نیش و نوش، بغض و قاطعیت چاشنی دیپلماسی شود.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: در تیم اقتصادی دولت باید هماهنگی بیشتری ایجاد شود و اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گیرد، تفریغ بودجه نشانه کم‌انضباطی دولت در حوزه اقتصاد است که باید دولت آن را مورد توجه قرار دهد.


حبیبی با انتقاد از آنچه رهاسازی فرهنگی نام نهاد، گفت: رهاسازی فرهنگی را قبول نداریم و عدم اجرای قانون عفاف و حجاب را به مصلحت نمی‌دانیم چرا که نگرانی عمومی در جامعه به وجود آورده است. تهاجم فرهنگی ادامه دارد و دولت باید به آن توجه کند.


وی اضافه کرد: لبخند مطلق در برابر دشمن باعث شده است که دشمن جسورتر شود و دولت آل سعود در جایی بتواند برای ملت ما خط و نشان بکشد و تروریسم را تقویت کند.


دبیرکل حزب مؤتلفه درباره برجام گفت: در برجام یک متن و یک فرامتن وجود دارد که آمریکا خود را مقصر آن می‌داند، باید به این تفسیرها خاتمه داد و باید تحریم‌ها لغو شود. ما هشدارهای کمیسیون ویژه برجام را مناسب می‌دانیم و به نظر ما کفه منفی برجام سنگین‌تر از کفه مثبت آن است؛ البته برجام مسئله راهبردی کشور است و نباید از مسائل دیگر غافل شد.


حبیبی گفت: در هیچ زمینه‌ای غیر از هسته‌ای نباید با آمریکا گفت‌وگو کنیم. اهداف و منافع ما با آمریکا در تضاد است، آنهایی که به دنبال مذاکره با آمریکا هستند دچار خطای استراتژیک شده‌اند؛ البته حساب کسانی که خیانتکارانه اشتیاق مذاکره با آمریکا را دارند، باید جدا کرد.


وی ادامه داد: امید به غرب امید به سراب است؛ هیئت‌هایی که به ایران می‌آیند و می‌روند علامتی از پایان خصومت‌ورزی آنها نمی‌بینیم. دولت باید بداند که دیپلماسی مبتنی بر مردم کارساز می‌شود.


دبیرکل حزب مؤتلفه همچنین تأکید کرد: باید به آمریکای لاتین و آفریقا توجه بیشتری داشت. به عقیده ما مسئله فسلطین و قدس شریف مهمترین مسئله اسلام است. ما از انتفاضه سوم پشتیبانی می‌کنیم. همچنین مسائل یمن و سوریه را دنبال می‌کنیم و حامی ملت‌های این کشورها هستیم.


وی با انتقاد از رویکرد مسئولان دولت سابق نسبت به عملکرد دولت فعلی گفت: ما نقاط قوت دولت فعلی را مانند نقاط قوت همه دولت‌های قبل مورد توجه قرار می‌دهیم و آنها را بیان می‌کنیم. اظهارات مسئولان دولت قبل که همواره همه دولت‌های پیش از خود را نفی می‌کردند و همچنین عملکرد دولت فعلی را اساسا منفی می‌دانند، نامناسب می‌دانیم.


دبیرکل حزب مؤتلفه اضافه کرد: منفی‌بافان با اصل انقلاب مشکل دارند و همه دستاوردها را نادیده می‌گیرند. خواب آنها برای بازگشت دیکتاتوری هرگز محقق نخواهد شد.


حبیبی همچنین با حمایت از گسترش فعالیت‌های حزبی در کشور گفت: فرهنگ حزبی باعث توسعه سیاسی می‌شود؛ البته آن توسعه سیاسی که به 250 حزب اجازه تأسیس داد و 200 حزب فامیلی و قبیله‌ای به وجود آمد را قبول نداریم. برای فعالیت حزبی باید پایه ایدئولوژیک، برنامه کارشناسی و توانمندی کادرسازی در مدیریت داشت.


وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در کشور از نیروهای اصیل و امتحان شده استفاده کرد. دست‌هایی در کار است که این نیروهای انقلابی، متدین و ایثارگر و آنهایی که بر سر آمریکا فریاد می‌زنند را خارج از قواعد دیپلماسی بدانند و تساهل و تسامح را به عنوان روشنگری اعلام کنند. ما این رویکرد را نامناسب می‌دانیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمدنبی حبیبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته