دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1394 - 11:06
یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی/

صالحی: دوشنبه آینده، روز اعلام پذیرش برجام است/ امروز تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای عازم وین می‌شود

علی‌اکبر صالحی با اعلام این خبر که «روز دوشنبه هفته آینده، روز اعلام پذیرش برجام است»، گفت: امروز تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به ریاست سیدعباس عراقچی و حسن کمالوندی عازم وین خواهند شد تا مقدمات روز تصویب برجام را فراهم کنند.
کد خبر : 44011

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی‌اکبر صالحی در حاشیه یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی که صبح امروز ـ پنج‌شنبه ـ در مجتمع فرهنگی، ورزشی آدینه برگزار شد، در جمع خبرنگاران، درباره تصویب طرح برجام در مجلس اظهار کرد: از مجلس به خاطر تصویب برجام تشکر می‌کنم که در نهایت با اکثریت آرا طرح برجام را تأیید کردند.


وی درباره اجرای برجام گفت: در طرح مجلس توصیه‌های بسیار خوبی وجود دارد که باعث می‌شود جمهوری اسلامی ایران وارد پیاده‌سازی و اجرای برجام شود. ما با چشم باز و با احتیاط لازم و با توجه به منافع ملی از دوشنبه هفته آینده اجرای برجام را آغاز خواهیم کرد.


صالحی با بیان اینکه «روز دوشنبه هفته آینده روز تصویب برجام می‌شود»، افزود: البته تصویب برجام به معنای امضا نیست بلکه طرفین اعلام می‌کنند که برجام مورد پذیرش واقع شده و همه مسیرها برای اجرای آن طی شده است.


رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: در روز دوشنبه اتحادیه اروپا اعلام خواهد کرد که تحریم‌هایش لغو شده است و همچنین رئیس‌جمهوری آمریکا نیز به طور رسمی تحریم‌های ایران را لغو یا تعلیق می‌کند.


صالحی گفت: تاریخ اجرای برجام در جمهوری اسلامی ایران از زمانی است که تعهدات در نطنز، اراک و فوردو اجرایی شود و این یک ماه و نیم تا دو ماه طول می‌کشد.


وی اضافه کرد: همچنین امروز تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به ریاست سیدعباس عراقچی و همچنین حسن کمالوندی عازم وین خواهند شد و در آنجا مقدمات روز تصویب برجام را فراهم کنند.


صالحی همچنین درباره همکاری با ژاپن برای ایمنی هسته‌ای گفت: با ژاپن در حال گفت‌وگو هستیم؛ ایمنی هسته‌ای یکی از ابعاد مهم است و ژاپن در این زمینه با ما همکاری خواهد کرد.


رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه غفلت شود آثار این موضوع حد و مرز نمی‌شناسد. باید مردم را از بکارگیری درست هسته‌ای مطمئن کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته