دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1394 - 10:39

داعش به دنبال حمله تروریستی در سیبری

دولت روسیه از جزئیات برنامه‌ریزی داعش برای حمله تروریستی در این کشور خبر داد.
کد خبر : 44009

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ریانوستی(صدای روسیه)، دولت روسیه اعلام کرد که تحقیقات یک کمیته بررسی نشان می‌دهد که داعش به دنبال طراحی و سازماندهی یک حمله تروریستی به یک مسجد در سیبری بوده است.


روز دوشنبه هم پلیس روسیه اعلام کرد یک‌روز پیش طی حمله به آپارتمانی در مسکو طرح بمب‌گذاری در شبکه حمل و نقل عمومی را خنثی و بمبی حاوی 11 پوند مواد منفجره را ضبط کرد. سرویس امنیتی فدرال روسیه تایید کرد 15 مرد را در این باره دستگیر کرده است که برخی از آنان در اردوگاه‌های داعش در سوریه آموزش دیده‌اند.


سخنگوی سرویس امنیتی فدرال روسیه به خبرگزاری روسی «اینترفاکس» گفت: مکانی در مسکو را زیر نظر داشتیم که 6 تا 11 نفر به آنجا رفت و آمد می‌کردند و برخی از آنان در اردوگاه‌های آموزش نظامی در سوریه حضور داشتند.


به گفته او، این افراد بسیار زودتر از آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه به مسکو آمده بودند.


نیروهای امنیتی بیش از 120 تن از ساکنان آپارتمان را در عملیات روز یکشنبه تخلیه و گاز ساختمان را قطع کردند. آنان پس از دستگیری دیگر اعضای گروه، بمب را خنثی کردند.


یکی از مقام‌های روسی اندازه بمب خنثی‌شده را با انفجارهای شنبه در تجمع صلح آنکارا مقایسه کرد و گفت تفاوت بین این دو دستگاه این واقعیت را روشن می‌کند که بمب مسکو می‌توانست با یک تلفن همراه منفجر شود.


از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه (هفتم مهرماه)، برخی مقام‌ها به روسیه هشدار داده بودند داعش ممکن است برای انجام حملات انتقام‌جویانه اقدام‌هایی انجام دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته