دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1394 - 10:56
یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی/

آشنا در پاسخ به آنا: برجام کف توقعات مردم را برآورده کرده است/ صداو‌سیما به اجرای برجام کمک کند

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه «اگر چه برجام کامل نیست و عالی‌ترین توقع ما را تأمین نمی‌کند اما در پی آن، کف توقعات مردم تأمین شده است»، افزود: از صداوسیما انتظار داریم همانطور که در مسیر رسیدن به برجام سعی داشت به افزایش آگاهی‌ها کمک کند، از این پس نیز به اجرای برجام کمک کند.
کد خبر : 44006

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حسام‌الدین آشنا در حاشیه یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی که صبح امروز ـ پنج‌شنبه ـ در مجتمع فرهنگی ورزشی آدینه برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا درباره اتفاقات مجلس در تصویب برجام اظهار کرد: در مجلس، شورای عالی امنیت ملی و دولت تا حدودی که امکانات مذاکراتی داشتند و تا آنجایی که خطوط قرمز نظام نقض نمی‌شد و منافع ملت ایران به صورت حداکثری فراهم می‌شد، باید همه چیز پیش می‌رفت و همچنین نتایج گفته می‌شد.


وی افزود: رهبری خطوط قرمز نظام را تبیین کردند، شورای عالی امنیت ملی نیز باید به خطوط قرمز نظام توجه می‌کرد و برجام را مورد بررسی قرار می‌داد که آیا برجام از خطوط قرمز عبور کرده است یا نه؟ مجلس نیز اینگونه تشخیص داده بود که کمیسیون ویژه‌ای ریز به ریز مصوبات و توافق را مورد توجه قرار دهد و به دولت، ملت و شورای عالی امنیت ملی درباره پیشگیری از زمینه‌های نفوذ دشمن گزارش ارائه دهد.


مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری تصریح کرد: مجموع مذاکرات و مباحثاتی که در جریان تصویب برجام در داخل کشور انجام شد، چند پیام را به همراه داشت؛ مهمترین پیام این بود که باعث افزایش آگاهی‌های ملی نسبت به حقوق بین‌الملل، مسئله هسته‌ای، اصل تحریم‌ها، وجود تحریم‌ها و شیوه مواجهه ملی با مسائل بین‌المللی را به همراه داشت.


آشنا ادامه داد: اتفاقات اخیر هم یکی دیگر از ارزش‌های مردم‌سالاری دینی را تقویت کرد و آن این نکته بود که ارکان حاکمیت و اعضای شورای عالی امنیت ملی و نهادهای دیگر که عملا وظیفه اجرا و پیگیری برجام را دارند، باید دقت کنند که اجرای برجام به اندازه وقوع برجام مهم است چراکه حصول توافق یک مرحله است و اجرای آن مرحله‌ای دیگر.


وی تأکید کرد: سومین نکته‌ای که برای همگان روشن شد این بود که اهمیت مردم‌سالاری دینی در سازوکار تصویب در جمهوری اسلامی ایران در اولویت قرار دارد. نمایندگان مجلس، تیم مذاکره‌کننده فعلی، تیم مذاکره‌کننده سابق و کارشناسان دانشگاه و مسئولان همگی وارد یک گفت‌وگوی ملی شدند تا نمایندگان در مجلس به این اقناع برسند که اگر چه برجام کامل نیست و عالی‌ترین توقع ما را تأمین نمی‌کند اما در پی آن، کف توقعات مردم تأمین شده است.


مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از طرف‌های مذاکره با 1+5 از برجام رضایت کامل ندارند؛ اما احساس رضایت می‌کنند برای اینکه این قدر مشترک، آن چیزی است که قابل حصول بود و این نگاه یک نگاه واقع‌بینانه است.


آشنا ادامه داد: بین مجلس و به ویژه هیئت رئیسه آن، سران سه قوه و نهادهای دیگر قبل از اینکه طرح مجلس را به تصویب برسانند، بحث‌های زیادی صورت گرفته است ولی وقتی که این جمع‌بندی حاصل شد دیگر مسئله حل شد و طرح برجام با سرعت تصویب شد. این طرح بهترین چیز ممکن و نه مطلوب بود. در رأی‌گیری حدود موافقت‌ها و مخالفت‌ها مشخص شد و از این طریق عملیات اجرایی برجام به زودی آغاز خواهد شد.


وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار آنا درباره رویکرد صداوسیما درخصوص نحوه تصویب برجام و همچنین تخریب رئیس مجلس گفت: صداوسیما همانطور که باعث شد مباحث زیادی درباره برجام مطرح شود و به افزایش آگاهی مردم کمک کرد، از این پس باید به اجرای برجام نیز کمک کند.


مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری در پایان درباره برخی شبهه افکنی‌ها مبنی بر امضای توافقات محرمانه تأکید کرد: همه افراد حق اظهار نظر دارند ولی حق شبهه‌افکنی ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته