دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 16:04

گمانه‌زنی درباره انتقال ابوبکربغدادی به ترکیه/ مداوای جراحت خلیفه داعش در سرزمین عثمانی

روزنامه «المنار» به‌نقل از منابع آگاه نوشت سرکرده گروه تروریستی داعش در جریان حمله هوایی ارتش عراق زخمی و با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا برای معالجه به ترکیه منتقل شده است.
کد خبر : 43949

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «المنار»، جنگنده‌های عراقی با همکاری سوریه محل استقرار سرکرده داعش را هدف قرار دادند که در این حمله، «ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش زخمی و به ترکیه منتقل شده است.


منابع آگاه گفتند: 20 تروریست در این حمله کشته شدند و سه تروریست دیگر نیز به‌شدت زخمی شده‌اند که حال جسمانی آن‌ها خطرناک توصیف شده است. در میان این سه نفر «ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش حضور دارد.


این منابع افزودند: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از همان زمانی که این گروه تروریستی را با همکاری اسرائیل و انگلیس ایجاد کردند به حمایت از آن پرداختند و با اموال و ثروت‌ کشورهای قطر و عربستان سعودی از این گروه تروریستی حمایت مالی کردند.


در حالی اخبار درباره مجروحین «بغدادی» منتشر می‌شود که امروز روزنامه فرامنطقه‌ای «رای‌الیوم» در گزارشی نوشت: نمی‌توان باور کرد که «بغدادی» همچون دیگر رهبران عرب در قالب کاروانی از خودروها حرکت کند و از محلی به محل دیگر منتقل شود زیرا با این اقدام ساده، شکار وی به‌وسیله صدها جنگنده‌ از انواع مختلف که آسمان سوریه و عراق را در این روزها قرق کرده‌اند کار آسانی می‌شود.


این روزنامه افزود: در حال حاضر روایتی رسمی از منابع عراقی وجود ندارد و همه اخبار نامشخص، مبهم و بی‌دقت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته