دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 15:40

رای‌الیوم مدعی شد: ارتش سوریه و نیروهای ایرانی آماده حمله زمینی به معارضان سوری هستند

روزنامه رای‌الیوم مدعی شد: روز گذشته (سه‌شنبه) مقام‌های آگاه گفتند که ارتش سوریه و نیروهای ایرانی و مبارزانی از «حزب‌الله» در ائتلاف با یکدیگر و با حمایت هوایی جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه، آماده حمله زمینی به معارضان سوری در شهر حلب هستند.
کد خبر : 43916

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه‌ «رای‌الیوم»، مقام‌های آگاه گفتند: این عملیات از منطقه آغاز حمله گسترش می‌یابد و نیروهای ائتلاف به‌زودی معارضان را در مناطق دیگری همچون استان «حماه» واقع در غرب سوریه هدف قرار خواهند داد.


«اسپوتنیک» نوشت: این منابع آگاه به نقشه عملیات در منطقه که نخواستند نامشان فاش شود، افزودند: هزاران سرباز ایرانی برای مشارکت در عملیات زمینی با هدف حمایت از «بشار اسد» به منطقه رسیده‌اند.


انتظار می‌رود که این عملیات بر مناطق مرزی ترکیه نیز تاثیر بگذارد. آنکارا به‌عنوان عضو ناتو نسبت به این موضوع ابراز انزجار کرده است و خواهان حمایت از افراد مسلح مخالف «اسد» شده است.


از سوی دیگر رویترز گزارش کرد: واحدهایی از ارتش سوریه و نیروهای نخبه حزب‌الله و هزاران نیروی ایرانی در خلال روزهای گذشته خود را به منطقه عملیات رسانده‌اند.


این در حالی است که «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی «السفیر» ادعاهای مطرح شده درباره حضور نیروهای زمینی ایرانی در سوریه را رد کرد و گفت: هیچ نیروی رزمی ایرانی در سوریه وجود ندارد و تنها مستشاران نظامی ایرانی متخصص در امور مبارزه با تروریسم به درخواست دولت سوریه در این کشور برای ارائه مشورت حضور دارند.


وی افزود: حضور مستشاران نظامی ایرانی به درخواست دولت سوریه صورت گرفته است و تنها به سوری‌ها در آماده شدن برای جنگ با تروریست‌ها و نه گروه مخالفان «بشار اسد» مشورت می‌دهند.


معاون عربی و آفریقا وزیر امورخارجه تصرح کرد: ما به گروه‌های مخالف دولت سوریه احترام می‌گذاریم زیرا حق دارند که در حیات سیاسی کشورشان و تقسیم قدرت در آینده مشارکت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته